سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تدوین استانداردتشویقی باقلوای قزوین

استاندارد تشویقی باقلوای قزوین به عنوان سوغات اصلی استان تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: با تدوین استاندارد تشویقی باقلوا، تولیدکنندگان بر اساس دستورالعمل مدون اقدام به تولید می کنند و زمینه صادرات محصول شناسنامه دار فراهم می شود.

محمودرضا طاهری با اشاره به تدوین 47 استاندارد ملی در استان طی یک سال گذشته افزود: استانداردهای ملی پس از تهیه، تدوین و تصویب قابل اجرا می شوند.

وی آموزش را از مهمترین عناصر کیفی سازی محصول برشمرد و اضافه کرد: آموزش ها نیز بر مبنای استانداردهای موجود صورت خواهد گرفت.

مدیر کل استاندارد با اشاره به فعالیت 60 آزمایشگاه همکار استاندارد در استان گفت: آزمایشگاه های همکار، در انجام وظایف اداره کل استاندارد قزوین همکاری می کنند و حیطه فعالیت آنها به تناسب کالاها و خدمات، گسترده است.

طاهری با اشاره به اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) برای چندمین سال متوالی در کشور از جمله در قزوین، گفت: در راستای اجرای این طرح از فروشگاه ها و واحدهای صنفی بازرسی و نمونه برداری و آزمون تصادفی انجام می شود که بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون 50 واحد پس از دو بار دریافت تذکر و اخطار، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با اشاره اجرای طرح نظارت بر عرضه مواد غذایی در بوفه مدارس با همکاری آموزش و پرورش هم گفت: این طرح با توجه به ضرورت ارایه محصولات سالم و استاندارد در بوفه همه مدارس در حال اجراست.

مدیر کل استاندارد استان همچنین از انتخاب 50 روستا برای کنترل فروشگاه ها و مراکز صنفی آنها خبر داد و گفت: هدف از این اقدام استاندارد سازی مصرف در روستاها به منظور ارتقاء سلامت مردم است.

22 مهر برابر با 14 اکتبر روز جهانی استاندارد است.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: تدوین ، کار ، روزبه ، قزوین ، باقلوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.