سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله جوادی آملی:

شکوفایی بیشتر حوزه های علمیه در گرو توجه به علم کلام است

آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم با اشاره به اهمیت محبت اهل بیت (س)، اظهار داشتند: خداوند در قرآن کریم بر محبت اهل بیت (س) تاکید کرده است و آن را اجر و پاداش عنوان کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم؛ آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن در درک و فهم واقعی مفاهیم آن، افزودند: قرآن موهبتی برای ارتباط با خداوند و اتصال حقیقی بین خدا و بنده‌اش است و انبیا و اولیای الهی هم برای این مهم به ارث رسیده‌اند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بنده باید از امر الهی تبعیت کند، خاطرنشان کردند: بنده و مخلوق نمی‌تواند برای فرضیه و واجبی که انجام می‌دهد بر ذات اقدس الهی منت گذارد زیرا که انسان چیزی از خود ندارد که بتواند به خداوند بفروشد.

ایشان با بیان اینکه انسان با تبعیت از شیطان خود را اسیر و بنده آن می‌کند، تصریح کردند: انسان با دادن زکات و خمس دارایی حقیقی خداوند را در راه خود خدا صرف می‌کند چرا که انسان چیزی از خود ندارد و صاحب اصلی تمام دارایی‌ها خداوند است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت محرم و صفر در امر تبلیغ دین، افزودند: ائمه اطهار (ع) و قرآن عامل هدایت بشر و راهنمای همیشگی انسان بوده‌اند وباید برای استفاده و بهره‌مندی از این نعمت گران‌بها از تفسیر استفاده کرده و از آن مدد طلبید.

ایشان با تاکید بر اهمیت علم کلام، خاطرنشان کردند: شکوفایی بیشتر حوزه های علمیه در گرو توجه به علم کلام است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله، افزودند: باید پژوهشگاه ها و مراکز علمی بیشتر به این روز و حضور امام علی (ع) در این روز توجه کرده و به آن بپردازند و در این زمینه باید کسانی مانند علامه امینی و شیخ طوسی الگو قرارگیرد.ین آموزه‌های قرآنی است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.