سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش اکونومیست:

شکاف سیاسی آمریکا و اتحادیه اروپا در پی لغو قرارداد انتقال امن اطلاعات

افشاگری های گسترده ادوارد اسنودن در خصوص برنامه های جاسوسی آمریکا، به تجدید سیاست های اطلاعاتی اتحادیه اروپا منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، دیوانعالی اتحادیه اروپا 6 اکتبر (14 مهر) قرارداد انتقال امن اطلاعات اینترنتی، موسوم به "لنگرگاه امن" را به آمریکا لغو کرد.
لغو قرارداد لنگرگاه امن و تجدید نظر اتحادیه اروپا در خصوص سیاست های اطلاعاتی، پس از افشاگری های گسترده ادوارد اسنودن – کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی و پیمانکار اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا – صورت گرفت.

توافق موسوم به لنگرگاه امن از سال 2000 (1379) میلادی، میان آمریکا و اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شد. طبق این قرارداد، شرکت هایی چون گوگل، فیس بوک و اپل اجازه یافتند اطلاعات کاربران اروپایی خود را به سرورهایشان در خاک آمریکا انتقال دهند. دیوانعالی اتحادیه اروپا با نامعتبر خواندن این قانون اعلام کرد قرارداد لنگرگاه امن از اطلاعات اینترنتی کاربران حفاظت نمی کند.

افشاگری های ادوارد اسنودن در سال 2013 (1392) نشان داد آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات شهروندان خود و اتباع دیگر کشورها از جمله شهروندان اتحادیه اروپا را ردیابی و رصد می کند.
در نبود این توافق، شرکت های آمریکایی موظفند با کاربران و مشتریان خود مورد به مورد قراردادهایی برای تضمین حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی آنها منعقد کنند.
 
انتهای پیام/






 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.