سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش میزان آتش سوزی در مناطق چهارگانه محیط زیست

مدیر حفاظت و صید شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعداد و مساحت آتش سوزی‌های 5 ماهه اول امسال نسبت به همین بازده زمانی در سال 93 با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی تیموری مدیر دفتر حفاظت و صید شکار و سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد در خصوص تعداد و وسعت مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست که دچار آتش سوزی شده است، اظهار کرد: در 5 ماهه اول امسال 210 مرتبه آتش سوزی داشته‌ایم که مساحت آن 2 هزار و 650 هکتار بوده است.

وی ادامه داد: در حالی که در سال 93 در همین بازه زمانی 5 ماهه اول، 5 هزار و 760 هکتار از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست طعمه حریق شدند.

تیموری در خصوص علت کاهش وسعت آتش سوزی‌های امسال گفت: افزایش تجهیزاتی چون استفاده از صنعت هوایی؛ پهپاد، هلیکوپتر و هواپیما که دولت 8 میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص داده، مانورهای اطفاء حریق و آمادگی مناطق سابقه‌دار در آتش سوزی، القای حساسیت پیشگیری و کاهش آتش سوزی به مدیران ادارات کل محیط زیست، تشکیل ستاد واکنش سریع در ادارات محیط زیست استان‌ها از عوامل چشمگیر در کاهش میزان آتش سوزی‌ها بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.