سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

حادثه منا بی کفایتی آل سعود را نشان داد

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: فاجعه منا نشان از بی کفایتی آل سعود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسان حوزه علمیه قم در ساری برگزار شد، گفت: آنچه از این واقعه به دست می‌آید بالاتر از بی ‌کفایتی و بی ‌لیاقتی است، حادثه‌ای که در نیم ساعت اتفاق می‌افتد با توجه به دوربین‌های پیشرفته و کنترل باید سریع‌تر اقدامات و تدابیر لازم اندیشیده می ‌شد.

آیت‌الله مقتدایی افزود: به نظر می‌رسد کمیته حقیقت‌یاب باید تشکیل شود و بر اساس تأکید مقام معظم رهبری مسئولان جمهوری اسلامی باید این مسئله را دنبال کنند تا مشخص شود مسئله چه بوده است.

قائم ‌مقام جامعه مدرسین قم با اشاره به برگزاری اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین در مازندران یادآور شد: اعضا جامعه مدرسین در قم که مرکب از تعدادی از مراجع بزرگ، اساتید و علمای تراز اول حوزه هستند، در این مراسم شرکت دارند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که این اجلاسیه سالی یک ‌بار در قم برگزار می ‌شد و استقبال مطلوب از آن گفت: برای ارتباط بیشتر با علمای شهرستان‌ها، استان‌ها و دیدار با آن‌ها و همدلی بیشتر مقرر شد سالانه و منطقه‌ای اجلاسیه تشکیل شود.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه این اجلاسیِه امروز در ساری آغاز می‌شود، نمایندگان ولی ‌فقیه در سه استان، روحانیون بزرگ و اساتید حوزه علمیه این اجلاس مشترک را با جامعه مدرسین قم برگزار می ‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی افزود: این اجلاسیِه در روز چهارشنبه با سه کمیسیون آغاز به کار می ‌کند که کمسیون حوزه و روحانیت، کمیسیون فرهنگی تبلیغی که به تبلیغ احکام و اصلاح فرهنگ مردم می‌ پردازد و کمیسیون سیاسی اجتماعی و اقتصادی برای پاسخگویی به شبهاتی که توسط دشمن باهدف خالی کردن و جدا کردن مردم از روحانیت و فاصله انداختن مردم با نظام اجرا، برگزار می ‌شود.

به گفته وی؛ روز پنج ‌شنبه، روز اجلاس عمومی، جمع‌ بندی مطالب و پیشنهاد‌ها مطرح ‌شده، است و پیشنهاد‌ها و مطالبی که در جلسات مطرح ‌شده در دستور کار جامعه مدرسین قرار می‌ گیرد و به مسئولان وزارت خانه‌ها ارجاع و پیگیری می‌ شود.

وی در خصوص مدعوین این اجلاس تصریح کرد: مدعوین جلسه حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه به‌عنوان سخنران این جلسه خواهند بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ساری ، کفایتی ، سعود ، فاجعه ، منا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.