سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسملین ابوترابی فرد؛

فاجعه منا آغازی برای تحولات جهان اسلام است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن استثنایی بر شمردن حادثه منا در تاریخ اسلام و سرزمین وحی، تصریح کرد: بدون تردید این حادثه جان‌کاه که بصیرت دیگری از وحدت امت اسلام به وجود آورد، آغازی برای تحولات در دنیای اسلام است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت پنج عضو کاروان قرآنی جان باخته در فاجعه منا که شامگاه دیروز چهاردهم مهر در مسجد امام جعفر صادق(ع) با حضور جامعه قرانی و مردم قرآن‌دوست تهران برگزارشد، تاکید کرد: بدون تردید این حادثه جان‌کاه که دل‌های همه مسلمین را مجروح و ملت ما را در غم فرو برد، آغازی برای تحولات در دنیای اسلام است به طوریکه این حادثه بصیرت دیگری برای وحدت امت اسلام به وجود آورده چرا که بر مسلمانان روشن شد افرادی که خود را به دروغ در کنار برادران اهل سنت و جماعت معرفی می‌کردند، در واقع دست در دست بیگانگان دارند.

وی با بیان اینکه «عظمت حادثه منا را در قیامت درک خواهیم کرد» گفت: این حادثه نوید بخش رحمت الهی برای جانباختگان فاجعه منا و خانواده های سوگوار آنان است که فرود رحمت الهی بر اهل ایمان و غضب خدا بر دشمنانی که حرمت حرم امن الهی را نگه نداشته و احترام میهمانان آن را ضایع کردند، را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌السلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به آیه « مَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ» گفت: در این آیه عبارت «فی بیته» گاهی به منزله خارج شدن از خانه خاکی، گاهی خانه نفس و گاهی از سرزمین و کشور است که یکی از روشن ترین مصادیق عبارت «مهاجر الی الله» در این آیه چهره های خونینی است که در سرزمین منا به ملاقات خدا شتافتند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انسان هر قدمی که برمی دارد به عنوان هجرت الی الله باشد تمام کارهایش برای خدا خواهد بود و کسی که از خانه خود برای انجام وظیفه‌اش بیرون می‌آید، در واقع به سوی خدا هجرت کرده و مهاجر الی الله است، چرا که یکی دیگر از مصادیق این آیه هجرت به سوی اوامر الهی است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: خدا می‌خواهد انسان هر قدمی که بر می دارد برای انجام وظیفه باشد و بنابراین جان باختگان حادثه منا که انجام مناسک حج را وظیفه خود می دانستند به سوی خدا هجرت کردند.

وی در ادامه از امام خمینی(ره) به عنوان یک مهاجر الی الله یاد کرد و اظهار داشت: ایشان همواره به دنبال انجام وظیفه الهی بود و در این راه در تمام مراحل زندگی از قم به ترکیه، نجف و فرانسه گرفته تا برپایی حکومت اسلامی و تا کنار شهدا در بهشت زهرا (س) مهاجر الی الله بود.

نایب رییس مجلس همچنین هجرت برای فهم دین و آموزه های قرآن را یکی دیگر از مصادیق مهاجرت به سوی خدا برشمرد و بیان کرد: قاریانی که برای آراستن تلاوت قرآن و کمک به فهم قران به حج رفته و عمر خود را در این راه سپری کردند در واقع مهاجر الی الله بودند.

ابوترابی فرد خطاب به خانواده های سوگوار گفت: شما می دانید تحمل این فاجعه چقدر سخت است و در حالیکه می خواستید از حاجیان خود استقبال کنید اما آل سعود جشن امت اسلام را عزا کرد که دعا می کنیم خدا آل سعود را در عزای دائم قرار دهد.

گفتنی است که در این مراسم مسعود سیاح گرجی قاری بین المللی و همسفر قاریان اعزامی به مناسک حج، مهدی عادلی، حمید رضا احمدی وفا به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند و در ادامه حمید رمضان پور، مداح اهل بیت با ذکر مصیبت و گروه‌های تواشیح میعاد قم و شمیم بهشت مازندران نیز با اجرای برنامه به طور مشترک وهمچنین سید کریم موسوی با اجرای ابتهال در وصف شهیدان کربلا، یاد قربانیان این فاجعه را زنده کردند.







انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.