سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورش در یک زندان در جنوب برزیل

بازداشتی‌های یک زندان محکومان جرائم سنگین در برزیل، در اعتراض به شرایط بد، شورش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی، زندانیان یک زندان محکومان جرائم سنگین در جنوب برزیل در اعتراض به شرایط بد و شلوغی بیش از حد ظرفیت این زندان شورش کردند. 

زندانیان زندان لودرینا در ایالت پارانا روز سه شنبه بر نگهبانان فائق آمدند و دست کم ده نفر را به گروگان گرفتند. آن‌ها به چاقو و چماق مسلح هستند و تهدید کرده اند اگر خواسته های آنها محقق نشود گروگان ها و هم بندهای خود را از بام زندان به پایین خواهند انداخت.

 آن‌ها قبلا نیز درباره شرایط نامناسب زندان شکایت کرده بودند. زندانیان می‌گویند شرایط زندان غیرانسانی است و جمعیت زندانیان نیز بیش از ظرفیت زندان است. 

در سرتاسر برزیل نزدیک به 600 هزار نفر در سلول هایی به سر می برند که ظرفیت آنها 300 هزار نفر است. حدود 45 درصد از زندانیان نیز هنوز محاکمه نشده اند و در کنار زندانیان محکوم به سر می برند.

شورش صبح روز سه شنبه در بخش مربوط به زندانیان جرائم جنسی آغاز شد. زندانیان شیشه های پنجره ها را شکستند و بخشی از ساختمان زندان را به آتش کشیدند. تعدادی از زندانیان نیز که بیم داشتند به گروگان گرفته شوند و می کوشیدند از دست شورشیان فرار کنند در این شورش زخمی شدند.

 نیروهای پلیس و خانواده های زندانیان در بیرون زندان جمع شده اند و شورش و درگیری و ناآرامی در داخل زندان ادامه دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.