سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

استانداردها زبان مشترک جهانی

شعار امسال استاندارد 'استانداردها زبان مشترک جهانی' است که انتخاب این شعار نشان می دهد یکی از اساسی ترین الزامات حضور در بازارهای بین المللی استانداردسازی کالاهای تولیدی و رعایت استاندارد است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی به مناسبت هفته استاندارد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: در سطح استان 111 فقرهجایگاه های سوخت CNG وجود دارد که از این تعداد 45 جایگاه غیر استاندارد به دلیل نواقص فنی شناسایی شده است.

جلایر گفت: 5214 نازل سوختی در سطح استان مورد کنترل قرار گرفته و برچسب استاندارد نصب شده است.

وی گفت: 4هزار و 340 فقره گواهی وارداتی و 841 فقره گواهی صادراتی در 6 ماهه سال جاری صادر شده است و عمده ترین محصولاتی صادراتی خرما، کشمش، پسته، سیمان، روغن های روان کننده صنعتی و مواد غذایی و پزشکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه سال جاری تعداد فرآورده های مشمول استاندارد اجباری یک هزار و 70 بوده است اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال 84 پروانه کاربرد استاندارد صادر و 105مورد پروانه ابطال شده است.

جلایر تصریح کرد: 118 فقره گواهی کنترل آسانسور صادر شده است و شهرداران تا قبل از صدور گواهی کنترل آسانسور اجازه صدور پایان کار را ندارد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: کارشناسان از یک هزار و 43 واحد تولیدی خدماتی بازدید کرده و یک هزار و 72 مورد نمونه اخذ کرده اند.

جلایر درخصوص کنترل وسایل سنجش سبک و سنگین اظهار کرد: در سطح استان 391 مورد باسکول و 1209 مورد وسایل سبک سنجش مورد آزمایش قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اظهار کرد: 254 سردخانه سطح استان در سطح استان وجود دارد که از این تعداد

165 واحد سردخانه دارای پروانه استاندارد ، 16 واحد غیرفعال و 14 واحد سردخانه به دلیل عدم رعایت اصول نگهداری توقیف شده اند.

وی با بیان اینکه 6 هزار واحد صنفی در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفت تصریح کرد: طی نمونه گیری های متعدد فرآورده های فاقد استاندارد از جمله شیرآلات، ظروف تفلون، مواد غذایی، محافظ الکتریکی و اتصالات پی وی سی توقیف شد.

جلایر ادامه داد: طی 6 ماهه نخست امسال 743 واحد صنفی عرضه مصنوعات و محصولات گران بها در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد 185 مورد محصول غیر استاندار شناسایی شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 13 کیلوگرم مصنوعات غیر استاندار داخلی و خارجی در بازرسی های صورت گرفته کشف و از سیستم فروش خارج شده و ارزش تقریبی این محصولات 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

همچین جلایر اظهار داشت: شعار امسال استاندارد 'استانداردها زبان مشترک جهانی' است که انتخاب این شعار نشان می دهد یکی از اساسی ترین الزامات حضور در بازارهای بین المللی استانداردسازی کالاهای تولیدی و رعایت استاندارد است که در این راستا اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی برنامه های خود را با محوریت این شعار تدوین کرده و اجرا می کند.

وی غبارروبی گلزار شهدا ، دیدار با خانواده شهدا ، بازدید از سردخانه های استان ، همایش استاندارد ، بازدید از واحدهای تولیدی ، آموزش استاندارد ، اهمیت استفاده از کالاهای استاندارد در هشت دبستان ارومیه ، بازدید از خبرگزاری ایرنای آذربایجان غربی ، پخش بروشور در مراکز خرید و عیادت از بیماران بیمارستان امید از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته است.

وی اضافه کرد: احترام به حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی جامعه از مزایای استفاده از کالاهای استاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: با استفاده از کالاهای استاندارد داخلی زمینه حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی فراهم می شود چرا که حرکت به سمت استانداردهای بین المللی زمینه ساز تحرک و پویایی واحدهای داخلی است.

جلایر گفت: استفاده از کالاهای استاندارد رقابت پذیری محصولات داخلی را فراهم می کند و مردم را نسبت به استفاده از کالاهای با کیفیت داخلی تشویق می کند.

استاندارد ، کودک ، ایمنی و سلامت ، استاندارد ، فرهنگ اسلامی و مسوولیت اجتماعی ، استاندارد و تحول نظام استاندارد سازی ، استاندارد و کیفیت ، استانداردها ، زبان مشترک جهانی و نودمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران ، استاندارد ، همدلی و همزبانی دولت و ملت و استاندارد و اقتصاد مقاومتی از عناوین روزهای هفته ملی استاندارد است.

در سال ۱۳۰۴ شمسی نخستین حرکت مدون در ارتباط با استاندارد و استاندارد نویسی در ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاسها آغاز شد و در سال ۱۳۳۲ اداره استاندارد به صورت یک اداره آزمایشگاهی زیر نظر اداره بازرگانی تاسیس شد تا در زمینه کنترل کالاهای وارداتی ، صادراتی و تولیدات داخل کشور فعالیت کند.

در سال ۱۳۳۹ قانون 'اجازه تاسیس موسسه استاندارد ایران' در شش ماده به تصویب مجلس وقت رسید و در این سال ایران به طور رسمی به عضویت سازمان بین المللی استاندارد پذیرفته شد.




انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.