سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان شایسته خدمات درمانی و مراقبت با کیفیت تری هستند

دبیرعلمی سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان گفت: کودکان شایسته خدمات و مراقبت های با کیفیت تری هستند.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، زهرا گودرزی روز سه شنبه در نشست سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان اظهارکرد: سیزدهمین همایش علمی کشوری با عنوان ' پرستاری از کودکان ' به مدت سه روز از 16 مهرماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران برگزار می شود.

وی افزود: مراقبت های (متین) تکاملی انفرادی نوزادان از جمله کارگاه های آموزشی در این همایش است.

وی با اشاره به افزایش تولد نوزادان نارس در کشور بیان داشت: این کارگاه با حضور اساتید برجسته آموزش مراقبت از کودکانی که نارس به دنیا می آیند ارائه می شود.

به گفته وی، شرایط درون رحمی که نوزاد نارس پس از تولد نیازمند آن است در این کارگاه آموزشی توسط اعضای هایت علمی دانشگاه ها ارئه خواهد شد.

این کارشناس ارشد پرستاری با اشاره به اینکه در این شرایط پدر و مادر نوزاد باید در بیمارستان حضور داشته باشند و کودک را در آغوش بگیرند، گفت: ممکن است تجهیزات کافی در این حوزه در اختیار نداشته باشیم ولی افزایش آگاهی پرستاری می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

گودرزی در ادامه برگزاری پنلی با موضوع اهمیت نقش پرستار کودک در ارتباط با کودک و خانواده و گروه درمان، اصول احیا نوزادان، مدیریت مراقبت های تسکین درکودکان از جمله دیگر پنل های آموزشی این همایش اعلام کرد.

دبیرعلمی سیزدهمین همایش کشوری در ادامه در خصوص پنلی با عنوان کودک خیابانی و مهاجرین، کودک آزاری (جنسی و بدنی) افزود: هم اکنون شاهد حضور گسترده این کودکان به خصوص در شهرهای بزرگ هستیم.

** 160 مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شده است 
دبیر اجرایی این همایش همچنین از ارائه 160 مقاله و برگزاری 20 پنل در این همایش خبر داد و گفت: از بین مقاله های ارسال شده 105 مقاله برای ارئه در همایش توسط هیات داوران انتخاب شده است.

تهمینه ناجی از برگزاری گالری پوستر و عکس گرافیکی و همچنین اجرای موسیقی سنتی به نفع کودکان سرطانی در حاشیه این همایش خبر داد.

بیست و هفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان از 16 تا 19 مهرماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل سالن همایش های بیمارستان مرکزطبی کودکان برگزار می شود.

منبع : ایرنا

انتهای پیام /

برچسب ها: کودکان ، کیفیت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.