سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ خرید تضمینی گندم هنوز اعلام نشده است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: قیمت تمام شده گندم باید توسط کارشناسان بررسی شود تا براساس آن این نرخ اعلام شود.

 هدایت الله میر مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص برنامه دولت برای افزایش قیمت نرخ خرید تضمینی مردم اظهار داشت: سال گذشته کشاورزان به نرخ خرید تضمینی گندم گلایه‌هایی داشتند که حال باید قیمت تمام شده آن توسط کارشناسان بررسی شود تا بر اساس آن نرخی که صرفه اقتصادی برای تولیدکننده داشته باشد اعلام شود.

وی در خصوص برنامه دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گفت: در واقع دولت باید همه جوانب را در نظر بگیرد تا از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت شود به طوری که این افزایش قیمت مورد استقبال هر دو طرف باشد.

میر مرادزهی خاطرنشان کرد: در سال جاری 8 میلیون تن گندم در کشور تولید شده هرچند به سبب عواملی همچون خشکسالی کاهش بارندگی و کم آبی پیش بینی‌ها در این زمینه تحقق پیدا نکرده و از طرفی 37 میلیارد تومان طلب کشاورزان باقی مانده که دولت به زودی آن را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش تولید اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید برنامه‌ای طراحی شود که با استفاده از حداکثر پتانسیل کشور نیاز به واردات کاهش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید پیش از آغاز فصل برداشت اعلام شود که متأسفانه به سبب ضعف مدیریت و برنامه ریزی دراین زمینه این امر تاکنون محقق نشده که باید مرور اصلاح شود.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.