سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بدهی 400 میلیارد ریالی به گندمکاران آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از بدهی 400 میلیارد ریالی به گندمکاران از بابت خرید تضمینی گندم در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کریم مهری با اشاره به افزایش 237هزار تنی تولید گندم نسبت به سال زراعی گذشته گفت: در سال زراعی جاری 417 هزار تن گندم در استان به صورت تصمینی از کشاورزان خریداری و 3 هزار و 960 میلیارد ریال به کندمگاران پرداخت شده است.

وی با اشاره اینکه دربیشتر استان ها بدهی گندمکاران پرداخت شده است گفت : به علت سردبودن هوا از نظر زمانی آذربایجان شرقی آخرین استانی هست که گندم در آن برداشت می شود به همین علت نیز آخرین استانی هستیم که اعتبار لازم برای پرداخت بدهی های گندمکاران در اختیار ما قرار می گیرد .

مهری خاطر نشان کرد: هر کیلو گندم در سال زراعی 94-93 به قیمت 12000-11500 ریال خریداری شده است وقیمت سال زراعی آینده نیز آخر ماه جاری اعلام خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با رد مطالب مطرح شده در مورد کیفیت بهتر گندم در استان های جنوبی نسبت به گندم استان های شمالغرب کشور افزود:گندم برای رشد بهتر نیاز به هوای سرد دارد و به همین دلیل استان های سردسیر شمالغربی کشور گندم با کیفیتی نسبت به استان های جنوبی تولید می کنند ولی استان های جنوبی به علت میزان تولید بیشتر در رتبه های بهتری جای گرفته اند.

مهری یاد آور شد در مساحتی بالغ بر 400 هزار هکتار در استان آذربایجان شرقی، گندم کاشته می شود ؛که 70 درصد آن به صورت کشت دیم و 30 درصد آن به صورت آبی است.

هم اکنون استان های خوزستان ،هرمزگان و فارس رتبه های اول تا سوم تولید را به خود اختصاص داده اند آذربایجان شرقی نیز در رتبه هشتم کشوری در تولید گندم قرار دارد .
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.