سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

مصرف سرانه تخم مرغ در استان اردبیل از میانگین جهانی پایین است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از مصرف پایین سرانه تخم مرغ در استان اردبیل نسبت به میانگین جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی افزود: مصرف سرانه استان از میانگین جهانی پایین است و تمام مسوولان و کارشناسان باید نسبت به ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ و اهمیت تغذیه ای آن اقدامات مناسبی را انجام دهند.

وی شعار جهانی روز تخم مرغ امسال را زندگی سالم با یک تخم مرغ در روز ذکر کرد و گفت:تخم مرغ یک ماده غذایی و با ارزش و کامل است که نیازهای انسان به انواع ویتامین ها، اسیدهای امینه، املاح و مواد معدنی و انواع اسیدهای چرب مفید را تامین می کند و در هرم غذایی در راس هرم و در ردیف گوشت قرمز، ماهی، مرغ و شیر قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تخم مرغ حاوی 9 نوع اسیدهای امینه ضروری است و در کودکان و نوجوانان و در ورزشکاران در رشد عضلات نقش بسیار مهمی دارد و در پیری باعث جلوگیری از تحلیل عضلات می شود.

تکلوی بیان کرد: تخم مرغ دارای انواع املاح و مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و ید سلنیم است که در جلوگیری از کم خونی و پوکی استخوان نقش اساسی ایفا می کند و به علت داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی و نیز بیماری های مغز و اعصاب نقش مهمی دارد.

وی افزود: مصرف شش عدد تخم مرغ در هفته در جلوگیری از بیماری های آلزایمر، تحلیل عضلات در دوران پیری، بیماری های قلبی و عروقی، پوکی استخوان و برخی سرطان ها نقش مهمی دارد، لذا زندگی سالم با یک تخم مرغ در روز تضمین می شود.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.