سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان ؛

برگ ریز پاییز رنگی دیگر به باغ شاهزاده ماهان بخشید

باغ شاهزاده ماهان که به ثبت جهانی رسیده این روزها فصلی خوش رنگ و لعاب رو پشت سر می گذارد و دوستداران برگریزان را به سوی خود جلب می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، باغ شاهزاده ماهان در تاریخ سی ام تیرماه ۱۳۹۰ به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

هم اکنون با امدن فصل پاییز برگ ریزان در این باغ آغاز شده و زیبایی این باغ را دوچندان کرده است.

باغ شازده یکی از زیباترین باغ‌های تاریخی ایران با مساحتی قریب به ۵/۵ هکتار در حدود ۳۰ کیلومتری شهر کرمان، در دامنه کوه‌های تیگران، واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجاریه می‌باشد.

این باغ دو مجموعه شرقی و غربی دارد و سر در آن از معماری خیلی زیبایی برخوردار است که آن را از سایر باغ‌های ایرانی متمایز و ممتاز می‌سازد.

فواره‌های آن چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. این فواره‌ها که در طول باغ قرار دارند زیباترین فواره باغ‌های ایرانی هستند که بر اساس اختلاف ارتفاع و نه هیچ نیروی دیگری فعال هستند و این خود دلیلی بر هوش و ذکاوت مردمان کرمان زمین است.


این باغ ابتدا به دستور محمد حسن خان سردار ایروانی، حاکم وقت کرمان ساخته شد و بنای درون آن بعدا توسط عبدالحمید میرزا ناصرالدوله حاکم کرمان طی یازده سال حکمرانی وی (۱۲۹۸ ه. ق تا ۱۳۰۹ ه. ق) ساخته شد و با مرگ او نیز بنای آن نیمه تمام رها شد.

این باغ سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.