سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

برداشت به از باغات کوثر

برداشت ميوه به از باغات شهرستان کوثر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدير جهاد کشاورزي شهرستان کوثر از آغاز کار برداشت محصول به از سطح يکصد هکتار از باغات شهر گيوي خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود امسال بيش از 500 تن به از باغات شهر گيوی برداشت شود.

شعبانی افزود: سالانه بيش از 650 تا 700 تن به  مرغوب و آبدار از باغات شهر گيوي برداشت مي شود و اين درحالي است که ظرفيت توليد اين محصول در اين شهر بيش از دو هزار تن است.
وي  ميانگين توليد به در هر هکتار را بيش از 6 تن بيان کرد و گفت: محصول توليدي در گيوي از نظر شکل و طعم متفاوت و درگونه هاي متفاوت است و اين ميوه را سرشار از ويتامين و بسيار مقوي است.

مدير جهاد کشاورزي کوثر افزود: برگ سبز اين ميوه بصورت جوشانده براي گرفتگي قلب و عروق ،هسته ژله اي آن براي رفع سرفه و ميوه فيبر دار آن براي هضم غذا بسيار موثر و مفيد است.
شعباني به را محصول استراتژيک شهرستان کوثر بيان کرد و از توسعه مکانيزه باغات به  کوثر و تبديل کشت سنتي و معيشتي به توليد تجاري و مدرن خبرداد.

وی گفت: باغات محصول به شهر گيوي از اهميت خاصي برخوردار است و محصول اين شهر به استان هاي اطراف، تهران و حتي اصفهان بصورت ويژه عرضه مي شود.

مدير جهاد کشاورزي کوثر گفت: حاجي آقاکيشي، ملسي، آجي شيرين و ترش انواع به‌ هاي گيوي است که دراين ميان حاجي ‌آقاکيشي رقم خاص شهر گيوي است که آبدار، ترد و بسيار خوشمزه است و از نظرانبارداري نيزرقم آجي شيرين و براي تهيه مربا نيز رقم به ترش استفاده مي شود.
شهرستان کوثر با 450 هکتار باغ، ميوه هاي ديگري از جمله سيب، زرد‌آلو، گيلاس، آلبالو و گلابي از آن استحصال مي شود.

گيوی مرکز شهرستان کوثر به شهر هيوا (به) معروف است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.