سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل کودکان اوتیسمی با بازی های رایانه ای!!

امروزه بیش از هر زمان دیگری می‌توان به كودكان اوتیستیك كمك كرد و حالا می توان گفت با بازی های رایانه ای می توانید کودکان اوتیسمی تان را کنترل و بهبود بخشید..

به گزارش اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، اوتیسم(درخودماندگی یا Autism) که شاید این روزها اسم آن را شنیده باشید یکی از بیماری های جدی گروه بیماری های رشدی اختلالات طیف اوتیسم بوده که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل از 3 سالگی) ظاهر می شود. هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می گذارد.

احمد داودی روانشناس و مددکار اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ  فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، در پاسخ به اینکه آیا بازی های رایانه در بهوبود عملکرد کودکان اوتیسمی تاثیر دارد یا خیر گفت :بچه های اوتیسم دنیای بسیار متفاوتی با افراد عادی دارند ، یعنی از لحاظ ارتباط ، گفتار ، تحریکات حسی ، ارتباط های لمسی ، بینایی ، شنوایی ، بویایی ، و از لحاظ فیزیکی سالم اند ولی از لحاظ حسی-عصبی دچار اختلال اند.


وی در ادامه اظهار داشت : کودکان اوتیسمی وقتی که وارد بازی های رایانه ای می شوند تطابق بینایی و اندام های حرکتی شان هوشیار می گردد و تا بهبودی آن هم پیش می رود . اما  به هیچ وجه درک بینایی و درک مهارت های حرکتی شان افزایش نمی یابد.


این روانشناس در خصوص اینکه عده ای بازی های رایانه ای را در بهبود کودکان اوتیسمی موثر می دانند گفت : بازی های رایانه ای بر خلاف تصور عده ای باعث بهبودی کودکان اوتیسمی نمی شود بلکه حس های دیگر را هم مختل می سازد ، نکته حائز اهمیت اینجاست که حتما بایستی وقتی بچه های اوتیسم درگیر بازی های رایانه ای می شوند کنارشان یک مدکار اجتماعی و یا مربی آموزشی باشد تا روند بهبودی شان در حین بازی انجام شود.


گزارش از : مریم عبدالهی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.