سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین کامیون خودکار وارد جاده‌ها می‌شود + تصاویر

طراحان خودرو برای اولین بار موفق به آزمایش کامیون‌های خودکار در بزرگراه‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کامیون مجهز به سیستم دیاملر (Daimler) در یک طراحی جدید جعبه دنده خود را به گونه ای تغییر داده است که خودرو را به وسیله نقلیه خودکار تبدیل کرده است. این برای اولین بار است که سیستم رانندگی خودکار در بزرگراه‌های عمومی‌، به وسیله یک کامیون نیمه خودکار آزمایش می شود.


علاوه بر مزایای زیادی که این سیستم خودکار دارد، طراحان این خودرو می‌گویند، بهبود و ارتقای ایمنی راننده قانع کننده‌ترین دلیل برای این فناوری خودکار در بخش حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد.

این سیستم خودکار با به دوش کشیدن بار زیاد در رانندگی‌های طولانی می‌تواند خستگی راننده و اشتباهات و حواس پرتی او را به میزان زیادی کاهش دهد. همچنین، وقتی سیستم جعبه دنده، ترمز و دقت کار تغییر می‌کند، در نتیجه میزان سوخت و تولید گازهای گلخانه‌ای به حداقل کاهش پیدا می‌کند و به این طریق کامیون دارای بهره وری بالایی می‌گردد.


آزمایش سیستم راننده خودکار دایملر، برای اولین بار سال گذشته بر روی کامیون‌های آینده 2025 شرکت مرسدس بنز انجام شد؛ کامیون‌های آینده مفهومی است که شمایل کامیون‌های خودکار در آینده را نشان می‌دهد.

این سیستم می تواند با استفاده از یک رادار برد کوتاه آنچه را که در اطراف کامیون در فاصله 70 متری (230 فوت) و در یک قوس 130 درجه روبه جلو، در حال روی دادن است را ارزیابی نماید؛ همزمان با این کارکرد، یک واحد دور برد نیز تا اندازه 250 متر (820 فوت)در قوس 18 درجه موقعیت اطراف را اسکن می‌کند. این دو سیستم با استفاده از دوربینی که مسیر جلوی کامیون را تصویربرداری می‌کند و سیستم فرمان و ترمز فعال در مدتی که راننده خسته است و یا مشغولیت دیگری دارد هدایت کامیون را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.