سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود مراکز دینی و دارالقرآن‌ها در شهرستان ملارد مشهود است

امام جمعه شهرستان ملارد گفت: یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ما در شهرستان ملارد، کمبود مراکز دینی، دارالقرآن‌ها و مساجد می‌شود و لزوم تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش موثر و تعیین کننده مراکز دینی به عنوان محل‌هایی که معارف و ارزش‌های دینی در آن نشر و تبلیغ می‌شوند، اظهار کرد: با وجود اهمیت این مراکز ، شهرستان ملارد با کمبودهای شدیدی در این عرصه مواجه است و تنها 2 دارالقرآن ثبت شده در این شهرستان 400 هزار نفری فعال است و در سرانه مساجد نیز با محدودیت‌های بسیاری روبرو هستیم.

وی افزود: در کل شهرستان ملارد 15 مسجد وجود دارد و این در شرایطی است که حدود 500 حسینیه در این شهر راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از رشد بی‌رویه حسینیه‌ها بیان کرد: بخش اعظم این حسینیه‌ها در 10 روز محرم فعال هستند و در روزهای دیگر سال در رکود بسر می‌برند و عملا فعالیتی ندارند و این در شرایطی است که در حوزه مساجد که دانشگاه‌های اسلامی به شمار می‌روند با محدودیت‌های این چنینی مواجه هستیم و در حال حاضر این شهرستان حداقل به 70 مسجد نیاز دارد.

وی افزود: در برخی مناطق ملارد با وجود تراکم جمعیتی 100 تا 150 هزار نفری تنها 1 تا 2 مسجد فعال است و این میزان به هیچ عنوان تامین کننده سرانه مورد نیاز جمعیت مذکور نیست.

امام جمعه شهرستان ملارد یادآور شد: به طور یقین نقش سازنده مراکز دینی و مذهبی در کاهش و جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی غیرقابل انکار است و امیدواریم با توجه به شرایط خاص شهرستان ملارد، امکانات دینی و مذهبی در منطقه مورد اشاره با تقویت هرچه بیشتری همراه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.