سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اجرای طرح جامع شهری و گردشگری در شهرستان شهریار

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهریار گفت: با ابلاغ و اجرای طرح جامع شهری و گردشگری، بسیاری از معضلات این حوزه رفع می‌شود و مجموعه میراث فرهنگی و شهرداری به نحو مطلوب‌تری خدمات مورد نظر را ارائه می‌کنند.

فرشید ستایش‌راد، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از معضلات جدی در شهرستان شهریار مربوط به تعیین حریم آثار تاریخی می‌شود که در شرایط موجود ضرورت تعریف و پیش‌بینی ساز و کاری برای رفع دشواری‌ها و نارسایی‌های تعیین حریم احساس می‌شود.

وی افزود: با مشخص شدن چارچوب اصولی تعیین حریم، نوع کاربری‌ها، محدوده جانمایی آنها و حفاظت از ابنیه تاریخی به نحو مطلوب‌تری محقق می‌شود.

ستایش‌راد عنوان کرد: با تحقق این امر، شرایط برای رفع ابهامات در حوزه مدیریت شهری نیز تسهیل می‌شود و پیرو این ساز و کار، شهرداری قادر خواهد بود در چارچوب‌های پیش‌بینی شده به صدور مجوز ساخت و ساز اقدام کند تا تعارضی با حریم آثار تاریخی به وجود نیاید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهریار، یادآور شد: با طراحی، ابلاغ و اجرای طرح جامع شهری و گردشگری، نیازسنجی‌ها به نحو شفاف و اصولی تنظیم می‌شود و زمینه جذب سرمایه‌گذار برای شهرداری در این شهرستان ، براساس نیاز موجود در این منطقه تسهیل می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، گردشگری ، شهریار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.