سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

تولید 270 تن گردو در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از تولید بیش از 270 تن گردو در این شهرستان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  حقیقی گفت : شهرستان بهشهر دارای یک هزارو 800 هکتار باغ گردو به صورت متمرکز و پراکنده در مناطق کوهستانی و میان بند بوده که 900 هکتار آن بارور است .

وی با بیان اینکه عملیات برداشت گردو در این شهرستان به پایان رسیده است گفت : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در راستای تغییر الگوی کشت در مناطق کوهستانی و میان بند و ایجاد اشتغال پایدار ، افزایش درآمد روستاییان و بهره وری بهینه از زمین ها و جلوگیری از فرسایش خاک در چند سال اخیر اقدام به احداث باغ سیاه ریشه در سطح 3 هزار و 200 هکتار کرده است .

وی افزود : این مدیریت برای احداث باغ های سیاه ریشه شامل گردو ، سیب ،به و فندق تسهیلات بانکی کم بهره ،توزیع نهال یارانه ای ،ایجاد باغ های الگویی در اختیار باغ دارها قرار می دهد .

حقیقی تصریح کرد :امسال به دلیل نبود سرمای شدید بهاره اکثر باغ ها به خصوص باغ های گردو به بار نشسته است و با برآوردهای صورت گرفته بیش از 270 تن گردو در این شهرستان تولید شد.

وی در پایان گفت : هر کیلوگرم گردو در این شهرستان 15 هزار تومان به فروش رسید که درآمد حاصل از یک هکتار باغ گردو 45 میلیون ریال عاید باغدارها شده است .

انتهای پیام /س

برچسب ها: تولید ، 270تن ، گردو ، بهشهر ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.