سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات محصولات غیرنفتی نماد تراز مثبت تجارت

صادرات محصولات غیرنفتی به سایر کشورها می‌تواند تراز تجاری مثبت را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برای رشد صادرات غیرنفتی ضروری است از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کرد که این رقم باید در سطح کشور و استانی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور همواره به عنوان موضوعی مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما با توجه به حجم صادرات در طول یک سال سهم استان‌ها به خصوص استان تهران چقدر است؟

استانداری یک سازمان سیاسی و اقتصادی است که در این زمینه نیز مورد توجه است.

استاندار تهران از پیشتازی این استان در صادرات غیرنفتی مانند خدمات فنی و مهندسی خبر می‌دهد و آن را بالغ بر 9 میلیارد دلار اعلام می‌کند.

استان تهران از نیروی انسانی بالا و متخصص، امکانات فنی، مهندسی و خدماتی بسیاری برخوردار است و از طرفی این استان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی و اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

حالا با توجه به ظرفیت‌های استان تهران انتظار می‌رود موفقیت بیشتری را در صادرات غیرنفتی داشته باشد.

یکی از مشکلات اقتصادی کشورها تک محصولی بودن و وابستگی آن‌ها به صدور مواد خام اولیه است که آثار منفی آن در ساختار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر جای می‌ماند.

نکته مهم اینجاست که مسئولان تا چه حد توانسته‌اند روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای رشد و شکوفایی اقتصادی جذب کنند؟

حالا باید منتظر ماند و دید مسئولان استانی در این زمینه تا چه حد رایزنی‌های خود را با سایر کشورها و دستگاه‌های داخلی گسترش خواهند داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، تجارت ، غیرنفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.