سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ورمقان و پاییز رنگارنگش

در 35 کیلومتری شهرستان سنقر روستای زیبایی به نام " ورمقان" قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ روستای ورمقان به دلیل برخورداری از موقعیت طبیعی و اقلیم مطلوب، مناظر و چشم ‌نوازی دارد که در اوایل پاییز رنگ های زیبای درختان نقاشی هفت رنگ طبیعت را به تصویر می کشد. کوهستان بدر با قله 2850 متری در فصل زمستان از برف پوشیده می‌شود و شکوه و جلوه روستارا صدچندان می کند.

آبشار گینشاپسند که از دیواره‌های صخره‌ای کوهستان بدر سرازیر می‌شود، یکی از زیباترین آبشارهای استان کرمانشاه است. اطراف آبشار در فصول مساعد سال طراوت و زیبایی فراوانی برای گردشگران به ارمغان می‌آورد

روستای ورمقان یا ”ورمکان" که در محدوۀ جغرافیایی سنقر قرار دارد، از ییلاقات خوانین و مردم سنقر بوده است چشمه‌های بسیار زلال و گوارا و باغ‌ها و جنگل‌های بلوط و بادام کوهی همه از مناظر زیبای این روستا به شمار می رود.

از انواع صنایع دستی و هنری روستا می‌توان به قالی، گلیم، جاجیم و سجاده اشاره کرد. قالی‌های این روستا با نقوش بومی و محلی و همچنین طرح‌های سفارشی بافته می‌شود. در بافت گلیم انواع طرح‌های ترکیبی، لانۀ گنجشک، نقش‌های مرغابی، مار، عروسک، خطوط افقی و عمودی و ... مشاهده می‌شود.

گندم، جو، انگور، گردو، زردآلو، آلو و آلبالو از محصولات زراعی و باغی روستای ورمقان است و فرآورده‌های لبنی، گوشت و پشم گوسفند نیز از محصولات دامی این روستاست.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.