سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا در حرم رضوی برگزار شد

هم‌زمان با تشییع پیکر ۲۳ تن از زائران خراسان رضوی جان‌باخته در فاجعه منا مراسم بزرگداشتی به همین مناسب و با حضور مقامات استانی شامگاه گذشته در حرم رضوی برپا شد.

‌به گزارش خبرنگار ‌گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مراسم با حضور مسئولان، زائران و خانواده‌های جانباختگان این حادثه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام‌الله قرآن مجید توسط جواد پناهی و هاشم روغنی تلاوت شد و در ادامه آقایان احمد واعظی و سید جعفر ماهرخسار مداحی کردند.

‌همچنین در این مراسم مردم با حضور پرشکوه خود، ضمن سوگواری و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان، با خانواده‌های جانباختگان نیز ابراز همدردی کردند.

در این مراسم ضمن حضور افرادی از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، افرادی از کشورهای مختلف اسلامی نیز حضور داشتند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سیدآبادی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که این حادثه تلخ هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود، گفت: در حادثه سال 66 هم بسیاری از زائران به شهادت رسیدند، اما این فاجعه بسیار تلخ و سنگین‌تر از آن است.

‌وی ادامه داد: این حادثه یک حادثه طبیعی نیست، بلکه این حادثه به دلیل کم‌کاری، بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی کشور عربستان رخ داد.

این استاد حوزه و دانشگاه آل سعود را عامل تفرقه بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: راهی جزآگاهی‌بخشی به امت‌های اسلامی و ایستادگی در برابر جریان خبیث آل سعود نیست.

وی در پایان این مراسم این‌گونه کشته‌شدن در منا را زیباترین مرگ بعد از کشته در میدان جنگ دانست.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.