سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خبر داد:

کاهش 10 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری آلمان در دوران تحریم

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: حجم روابط اقتصادی در دوران قبل از تحریم بین ایران و آلمان در حدود 12 میلیارد دلار بوده که در دوران تحریم به 2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خزایی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور هیأت اقتصادی آلمان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط اقتصادی با کشورهای دنیا است که امیدواریم در شرایط پس از تحریم فضای روابط اقتصادی به ویژه با کشورهایی که به طور تاریخی ارتباطات اقتصادی و صنعتی داشته‌ایم گسترش یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی در دوران قبل از تحریم بین این دو کشور در حدود 12 میلیارد دلار بوده که در دوران تحریم به 2 میلیارد دلار کاهش رسیده که در جریان این اتفاق هر دو کشور آسیب دیده‌اند.

خزایی ادامه داد: در فضای جدید سیاسی ما به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی و جذب منابع و سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.

معاون وزیر تصریح کرد: نگاه ما به سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان عاملی برای توسعه کشور، ایجاد ارزش افزوده، انتقال تکنولوژی و فناوری است از همین رو از ورود تمام سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در تمام بخش‌ها آزاد بوده و ما هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای آنها قائل نیستیم. همچنین بر اساس قانون سرمایه‌گذاری مصوب ایران سرمایه‌گذاران خارجی را در برابر تمام ریسک‌ها تضمین می‌کند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی اظهار داشت: ایران در برخی مناطق به ویژه مناطق آزاد کشور امتیازات و مشوق‌هایی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد همچنین سرمایه‌گذاران خارجی مشکلی برای تملک زمین در ایران نخواهند داشت.

وی در پایان به استراتژی اقتصاد ایران در برنامه ششم توسعه اشاره و بیان داشت: در برنامه ششم توسعه ما به دنبال تأمین منابع مالی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی با هدف ورود ارزش افزوده به کشور هستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.