سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آغاز به کار نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان در مشهد

نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان صبح امروز با حضور جمعی از روانشناسان و متخصصان حوزه درمان سرطان، داخلی و خارجی در بیمارستان رضوی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛معاون پژوهشی بیمارستان رضوی در مراسم افتتاح این کنگره گفت :در این کنگره‌ی دو روزه، 24 مقاله در قالب سخنرانی و 75 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

دکتر کامران غفارزادگان افزود:در این کنگره علمی، موضوعاتی چون سرطان و هنر، سرطان و فرهنگ، سرطان و ارتباطات، سرطان و استرس، سرطان و مراقبت‌های چندگانه، سرطان و اخلاق پزشکی، سرطان و مدل‌ها و سیستم‌های مراقبتی، سرطان و بازتوانی، سرطان و مراقبت‌های تسکینی، سرطان و کودکان، سرطان و مداخلات روانی و اجتماعی، سرطان و غربال‌گری روانی اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم از افتتاح مرکز تحقیقات سرطان در این بیمارستان تا دو ماه آینده خبر داد وگفت : راه اندازی این مرکز به تصویب دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده و پس از اخذ تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روند ایجاد آن در دستور کار قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌کنیم ظرف دو ماه آینده، شاهد آغاز فعالیت این مرکز مهم تحقیقاتی باشیم.

دکتر کامران غفارزادگان افزود: در حال حاضر پنج پزشک به عنوان هیئت موسس در تلاشند تا ساز و کار این مرکز را تدوین و تعیین نمایند.

گفتنی است؛ 11 تا 17 مهرماه هفته آگاهی و دانش افزایی سرطان است که در این ایام بیمارستان رضوی علاوه بر افتتاح یک مرکز پیشرفته تحقیق، آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان با عنوان «مهر رضوی»؛ میزبانی کنگره روانشناسی سرطان و کارگاه بین المللی اندوسونوگرافی را نیز عهده‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.