سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

دوست ديروز، متهم امروز

فردي كه از حساب بانكي يكي از دوستان خود مبلغ 20 ميليون ريال سرقت كرده بود، توسط پليس فتا استان خوزستان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ سرهنگ سعيد شعبان گفت : در پي شكايت يکي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ  20 ميليون ريال از حساب وي سرقت شده است، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا استان قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي اوليه کارشناسان پليس فتا مشخص شد، فردي با در اختيار داشتن اطلاعات و رمز دوم ، مبالغي را طي چندين مرحله در قالب خريد شارژ تلفن همراه و پرداخت هاي اينترنتي از حساب بانکي شاکي برداشت کرده است، که با اقدامات و روش هاي فني، موفق به شناسايي متهم شدند و پس از هماهنگي با مقام قضايي سارق اينترنتي را دستگير کردند.

در ادامه، متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابي خود، اظهار داشت: با شاکي رفت و آمد خانوادگي داشتم و طي چندين دفعه كه از وي درخواست شارژ کرده بودم ،که از اين طريق به صورت مخفيانه شماره كارت و رمز دوم او را يادداشت کردم و بعد از آن اقدام به خريد اينترنتي و شارژ کردم.
رئيس پليس فتاي استان خوزستان در پايان ضمن اشاره به اينکه متهم تحويل مرجع قضائي شد از شهروندان خواست، هشدارهاي ذيل را هميشه مدنظر داشته و آنها را رعايت کنند: 

1 - لو رفتن رمز دوم کارت شايد ناخواسته در امورات روزمره و به خصوص خريدهاي اينترنتي و خريد شارژ و غيره اتفاق بيافتد، به اين دليل بايد به صورت هفتگي افرادي که دائم با رمز دوم کارت سر وکار دارند نسبت به عوض کردن رمز اقدام کنند. 

2 – سرقت هاي اينترنتي که در نهايت به دوستان و آشنايان ختم مي شود مي طلبد تا استفاده کنندگان از کارت هاي عابر بانک و سيستم هاي ديجيتالي مراقبت هاي بيشتري ار رمزها و خريدهاي اينترنتي داشته باشند و ضمن تغيير رمزهاي کارت عابر بانک و سيستم هاي رايانه اي در افشاي رمزها و امين دانستن آشنايان دقت بيشتري کنند، چرا که شيطان هميشه در کمين است و سرقت هاي اينترنتي توسط افراد سوء استفاده گر (دوستان، فاميل و ديگران) صورت مي گيرد . 

3 - همگان را محرم رازهاي خود و اطلاعات شخصيتان ندانيد؛ مراقبت فيزيکي از کارت هاي عابر بانک را داشته باشيد و هيچگاه رمز را به دليل فراموشي يا به هر دليل ديگري با کارت نگهداري نکنيد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.