سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جداسازی آب شرب از پاکیزه نیازمند بودجه سنگین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جداسازی آب شرب از پاکیزه نیازمند اعتبارات سنگین بوده که در صورت عدم تأمین آن در حد ایده باقی می‌ماند.

سیدحسین دهدشتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جداسازی آب شرب از مصارف بهداشتی گفت: موضوع جداسازی آب شرب از آب بهداشتی مدت‌ها است که بر سر زبان‌ها افتاده و اخیرا نیز مجددا در چند کمیسیون مجلس شورای اسلامی اعم از کمیسیون انرژی مطرح گردیده است.

وی در ادامه به ضرورت جداسازی آب‌ها اشاره و بیان داشت: به دلیل محدود بودن منابع آب شرب و مشکل در تأمین آب بخش کشاورزی و صنعت و هزینه بالا در تصفیه آب تصمیم بر جداسازی گرفته‌ایم. البته این اقدام هم اکنون در برخی از شهرهای کشور اجرا می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به تأثیرات درازمدت این جداسازی گفت: اجرایی شدن مستلزم اعتبارات سنگین و تعیین سهم مشخص در بودجه کشوری است که در غیر این صورت این طرح در همین ایده باقی می‌ماند.

دهدشتی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که چند منطقه به صورت پایلوت برای آزمایش و اجرا انتخاب شود.

وی در پایان با اشاره به قیمت آب شرب و آب پاکیزه گفت: برآورد ما به این صورت است که قیمت آب پاکیزه در مقایسه با آب شرب کمتر بوده که همین امر در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.