سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

پیش‌بینی برداشت 8 هزار تن گردو در سال‌جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 هزار تن گردو از 250 هکتار باغ تا پایان مهرماه جاری در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛مجید قاسمی‌نژاد گفت: عملیات برداشت گردو از باغات شهرستان سروآباد از 20 شهریور آغاز و تا پایان مهرماه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 250 هکتار از باغات شهرستان را گردو تشکیل می‌دهد، افزود: متوسط برداشت گردو در هر هکتار 4 تن همراه با پوست خشک است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد بیان کرد: محصول گردو به دلیل خواص زیاد آن یک محصول پرفروش است که مغز و پوست آن با قیمت بسیار مناسب در بازار به فروش می‌رسد.

وی به برداشت گردو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان برداشت گردو در باغات سطح شهرستان سروآباد در سال گذشته 7 هزار و 500 تن بود.

وی اضافه کرد: با کارشناسی‌های به عمل آمده، پیش‌بینی می‌شود امسال 8 هزار تن گردو از باغات شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

قاسمی‌نژاد به میزان خسارات سرمازدگی نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری با کارشناسی‌های به عمل آمده میزان سرمازدگی 40 تا 60 درصد برآورد شده است.

وی مهم‌ترین ارقام گردو برداشتی از باغات این شهرستان را ارقام بذری و ژنوتیپ عنوان کرد و افزود: گردوهای برداشت شده در بازارهای استان و بعضا نیز در خارج از استان به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت:شهرستان سروآباد بعد از سنندج مقام دوم تولید گردو در استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.