سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

توقیف 118 محصول غیر استاندارد

محصولات غیر استاندارد از سطح شهر جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مدیركل استاندارد استان خوزستان گفت: در شهریور ماه امسال کارشناسان این اداره کل تعداد 18 محصول مختلف از فروشگاه ها و واحدهاي توليدي استان خوزستان را به علت فروش و عرضه محصولات غیر استاندارد و نيز جعل نشان استاندارد توقیف و جمع آوری کردند.

رضا دهدشتی زاده گفت: از جمله اين محصولات مي توان به انواع مصنوعات طلا (زنجیر، دستبند، آویزچشم و... )، انواع تجهیزات بازی (سرسره بادی، سرسره پلی اتیلن، استخر توپ غیربادی و ترامبولین)، پرکن cng، محافظ کولر، بلوک پلی استایرن، بلوک سبک دیواری، پروفیل pvc درب و پنجره، کپسول گاز اکسیژن طبی، سبزی خردکن، همبرگر، کباب لقمه، رب گوجه رقیق شده، خرمای کبکاب، رطب مضافتی، لنت ترمز، آجر رسی ماشینی، خشت خام و دستمال کاغذی اشاره نمود. که در راستاي نظارت بر اجراي استانداردهاي اجباري و بازديد كارشناسان اين اداره كل از برخي مراكز توليد و عرضه صورت گرفته است.

وی افزود : همچنین از ابتدای سال تا به حال 118 محصول و وسیله در زمینه های مختلف از واحدهای تولیدی، واحدهای خدماتی، شهرهای بازی و مهدهای کودک توقیف شده است.

وی گفت: کالاهای مذکور به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده اند.

دهدشتی زاده بیان کرد : کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

وی از همشهریان و هم استانی های عزیز خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.