سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک نهاد مشترک اسلامی باید مدیریت امور حج را برعهده بگیرد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید مدیریت امور حج را یک نهاد مشترک اسلامی برعهده بگیرد.

سید کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران به مقامات سعودی در قبال فاجعه منا اظهار داشت: رفتار حاکمان عربستان سعودی پس از سخنرانی مقتدرانه مقام معظم رهبری با قبل تفاوت بسیاری داشته است.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب در بیاناتشان، اشتباهات سعودی‌ها را یادآور شدند و همچنین درباره عدم احساس مسئولیت در قبال حجاج  و مدیریت ضعیف مراسم حج به مقامات سعودی تذکر دادند.

سجادی بیان کرد: با توجه به حوادث رخ داده، مسئولان کشورمان هم باید تا حل آخرین مشکل حجاج، موضوع را پیگیری کنند و در سایر زمینه‌های حقوق بین‌الملل نیز به بررسی ابعاد و دلایل وقوع فاجعه بپردازند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: وزارت خارجه عربستان سعودی هم باید درباره دلایل وقوع فاجعه منا به کشورهای اسلامی خصوصا جمهوری اسلامی ایران، الجزایر، اندونزی و نیجریه که تلفات زیادی داشته‌اند توضیحاتی را ارائه دهد.

سجادی همچنین درباره دلایل وقوع این فاجعه نیز گفت: عربستان سعودی نیروهای آموزش دیده خود را به صحنه جنگ با یمن فرستاده و در مقابل برای اداره امور حجاج نیروهای مبتدی را وارد عرصه کرده است.

سجادی با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای بررسی سوء مدیریت عربستان سعودی در برگزاری مراسم حج در سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی است، افزود: وزارت امور خارجه کشورمان و مسئولان ذیربط باید موضوع را پیگیری کنند تا مدیریت حج توسط یک نهاد مشترک اسلامی انجام شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مقابل بی مسئولیتی و قصور مسئولان عربستان سعودی باید عکس‌العمل لازم نشان داده و موضوع باید تا حصول نتیجه لازم پیگیری شود.


انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.