سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

مسئولان عربستانی باید پاسخگوی حادثه منا باشند

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه حادثه منا مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است، گفت: مسئولان عربستانی باید پاسخگوی حادثه منا باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله عباسعلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حج بین تمام مسلمانان جهان مشترک است.

امام جمعه زاهدان افزود: حادثه منا نه تنها برای امت شیعه بلکه برای تمام مسلمانان جهان دردآور است.

وی افزود: حادثه منا یک رخداد فراموش نشدنی است، به همین منظور مسئولان کشور عربستان باید پاسخگو باشند.

خطیب نماز جمعه زاهدان با اشاره به مناسبت‌های هفته بیان کرد: امروز علاوه بر انتصاب امیرالمومنین (ع) به سمت امامت و خلافت پیامبر (ص) روز آغاز خلافت واقعی است.

وی ادامه داد: روز شنبه آغاز هفته مبارزه با سرطان است که در کشور ما پیشرفت‌های علمی خوبی در مورد بیماری‌های خاص به ویژه سرطان به دست آمده است، مشروط بر اینکه به موقع و قبل از ریشه‌دواندن بیماری، بیمار به مراکز درمانی مراجعه کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روز دوشنبه روز نیروی انتظامی و روز سه‌شنبه روز دامپزشکی است، گفت: نباید به بهانه آلودگی وارداتی، دام اصلی و دام بومی کشور ضربه بخورد، باید مسئولان مربوطه با نظارت بیشتر تسهیلات لازم را در نظر گرفته تا دامداران آسیب نبینند.

سلیمانی اضافه کرد: امروزه به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمینه رشد و تعالی روستاها فراهم شده و اعتبار سند خانه روستایی و زمین روستایی با اعتبار سند خانه و زمین روستایی برابر است که این خود در جلوگیری از مهاجرت تأثیرگذار بوده است.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: مقام معظم رهبری در نهمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری سخنرانی کردند که بسیار حائز اهمیت بود و نقطه عطفی در نوع مدیریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود.

وی بیان کرد: ایشان نیروهای مسلح را منتصب به امام عصر (عج) قلمداد کرده و سه ویژگی را جزو امتیازات نیروهای مسلح عنوان کردند که ایمان، شجاعت و دانش بود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه از منظر مقام معظم رهبری اگر ایمان نباشد نیروهای مسلح روحیه مظلوم‌کشی پیدا خواهند کرد، گفت: آنهایی که شجاعت هم ندارند به وظیفه خود به خوبی عمل نمی‌کنند.

سلیمانی ادامه داد: حضرت آقا فراوان سفارش کردند که نیروهای مسلح باید دانش خود را افزایش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امروز در بین نیروهای مرزبانی و نیروی انتظامی به ویژه در این استان برخورداری از شجاعت و ایمان به چشم می‌خورد و راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه امین در این استان نشان از تأکید فرماندهان بر دانش‌افزایی کارکنان دارد.

وی بیان کرد: امروز مانند گذشته مرزهای استان رها شده نیست و نیروهای امنیتی با تمامی امکانات اشراف کامل بر مرزهای استان دارند به طوری‌که دشمن توان شرارت داخل کشور را ندارد و هرگاه که خیز برداشته، تمام حرکات آن توسط نیروهای امنیتی خنثی شده است.

سلیمانی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که جرائم مهم در سطح استان کاهش داشته و آمار تلفات و کشته‌ شدگان سوانح جاده‌ای نیز 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اهل ظلم نیست و ظلم را هم قبول نمی‌کند، ما انسان‌ها را چه مسلمان و چه غیرمسلمان دارای حقوق می‌دانیم و بر رعایت حقوقشان اسرار داریم اما اگر کسی بخواهد به حقوق ما دست درازی کند، می‌دانیم با او چگونه برخورد کنیم.

وی تأکید کرد: ملت ایران قدرت پایدار و تثبیت شده‌ای دارد و می‌تواند از خود در تمامی بحران‌ها دفاع کند.

سلمانی گفت: از مقام معظم رهبری در بیان این نکات کلیدی و موثر قدردانی می‌کنیم و امیدواریم دیگران به وظایف خود نسبت به ایران اسلامی عمل کنند تا پیوند اخوت و برادری همچنان گذشته حفظ شود.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در بین دو نماز به تشریح عملکرد نیروی انتظامی پرداخته و شرایط امنیتی استان را در حال حاضر بسیار مطلوب عنوان کرد.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.