سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

آبشاری شگفت انگیز در لرستان+عکس

آبشاری كه به صورت متوالی 50 دقيقه ميخروشد و 2 ساعت توقف دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان آبشار وقت و ساعت يكی از شگفتيها و كميابترين جاذبه های دنياست كه گردشگران با سفر به استان لرستان ميتوانند از زيباييهای خارق العاده آن استفاده كنند. 


چشمه وقت ساعت در سینه، پریز کوه شهرستان دورود واقع شده‌است، این چشمه اسرارآمیز به این جهت وقت ساعت نامیده می‌شود، که در فواصل زمانی خاص و بصورت کاملا طبیعی قطع و وصل می‌گردد. یکی دیگر از زیبائی‌های چشمه و آبشار وقت ساعت قرار گرفتن در غاری است که بعد از روان شدن از دل غار مسیری راطی و سپس به دامنه‌های کوه پریز سرازیر شده و جریان می‌یابد.


اين غار به ارتفاع 15 متر و عمق 50 متر واقع شده و آب آن از انتهای سقف غار به پايين مي‌جهد. نكته جالب در مورد اين آبشار اين است كه آب زلال و گوارای آن در زمان‌های منظمی قطع و وصل شده و سر و صدای عجيبی را در داخل غار ايجاد مي‌كند. در مواقع كم‌آبی، زمان توقف آب بيشتر و در فصول پرآبی زمان توقف آب كمتر است.


این پدیده طبیعی درطول سال به قوت خود باقی است، لذا مدت قطع و برقرای جریان آب چشمه در فصول سال متفاوت است، معمولا فاصله هر قطع و وصل از نظر زمانی و با توجه به فصول سال، بین ۴۵ دقیقه تا یک ونیم ساعت در نوسان است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: لرستان ، آبشار ، وقت و ساعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.