سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: مأموریت ما در سوریه مبارزه با داعش است

وزیر امورخارجه روسیه با تأکید بر اینکه از هیچ طرف سیاسی در سوریه حمایت نمی‌کند، مأموریت مسکو در این کشور را مبارزه با داعش توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "سرگئی لاوروف" -وزیر امورخارجه روسیه- گفت: "موضع مشترکی با ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش داریم."

"سرگئی لاوروف" افزود: "به مسائل خاورمیانه و پناهجویان بسیار اهتمام داریم؛ درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی گروه های تروریستی اطمینان حاصل شده است."

"لاوروف" گفت: "روسیه مانند آمریکا، داعش و دیگر گروه های تروریستی را هدف قرار می دهد؛ مأموریت ما در سوریه مبارزه با داعش است، و از هیچ گروه سیاسی حمایت نمی کنیم. نیروهای ما در سوریه انبارهای سلاح و سوخت داعش را هدف قرار می دهند."

وی افزود: "روسیه ارتش آزاد سوریه (مخالفان) را یک گروه تروریستی قلمداد نمی کند و این گروه باید بخشی از راه حل سیاسی در سوریه باشد."

وزیر امور خارجه روسیه اتهاماتی مبنی بر اینکه جنگنده های روسی در سوریه گروه موسوم به ارتش آزاد و شهروندان سوری را هدف قرار داده‌اند، تکذیب کرد.

لاوروف گفت: "هیچ اطلاعاتی درباره کشته شدن غیرنظامیان در جریان این حملات وجود ندارد."

لاوروف تاکید کرد: "ما تلاش می کنیم شرایط مناسبی برای راه حل سیاسی در سوریه فراهم کنیم."

وی تصریح کرد: "درباره راه حل سیاسی باید بگویم که همگی ما خواستار سوریه ای دموکراتیک هستیم. سوریه وطن تمامی ادیان و مذاهب است زیرا حقوق همگی در آن حفظ شده است."

لاوروف در ادامه این مطلب گفت: "ما درباره اقداماتی که در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد به نتیجه هایی دست یافته ایم اما باید کشورهای دیگر و سازمان ملل نیز شرایط و گزینه هایی برای دستیابی به راه حل سیاسی فراهم کنند که اجرای آن ممکن باشد."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.