سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمل نخستین سازه فراساحلی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به خلیج فارس

جکت فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به وزن یکهزار و 600 تن تا ساعتی دیگر از یارد سکوسازی خرمشهر بارگیری و برای نصب وارد آب های خلیج فارس می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، بر اساس برنامه زمان بندی، پس از بارگیری پایه سکوی اول به فاصله یک و نیم تا دو ماه بعد، دومین پایه سکو برای نصب در خلیج فارس بارگیری و همزمان با ساخت سازه‎های دریایی این دو فاز مشترک گازی، تا خرداد سال آینده لوله گذاری فاز 20 و 21 پارس جنوبی در خلیج فارس آغاز می شود.

بر پایه این گزارش، در طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، بیش از 15 هزار تن سازه دریایی طراحی، ساخته و در خلیج فارس نصب خواهد شد.

در این دو فاز مشترک گازی درمجموع طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی چهار پایه سکو (جکت)، سه پایه سکو، چهار پل و دو عرشه سنگین هر یک به وزن تقریبی دو هزار و 600 تن ساخته می شود.

طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 400 تن گوگرد، 75 هزار بشکه میعانات گازی و بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان و یک میلیون و 50 هزار تن گازمایع انجام می شود.

در تاسیسات فراساحلی این پروژه مشترک گازی، ساخت و نصب دو سکوی سرچاهی مجهز به تسهیلات جداسازی آب، سرویس های جانبی، پل ارتباطی و سکوی مشعل حفر 22 حلقه چاه تولیدی، نصب دو رشته لوله دریایی 32 اینچ و دو رشته لوله 4.5 اینچی انتقال گلایکول به طول تقریبی 212 کیلومتر پیش بینی شده است./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.