سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

کرمانشاه مرکزیت پزشکی قانونی غرب کشور را دارد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به آمار نزاع و تصادفات در استان و از طرفی خشونت بالای نزاع‌ها، مرکز پزشکی قانونی استان یکی از شلوغ‌ترین مراکز پزشکی قانونی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کمالی با اشاره به وجود 9 قطب آزمایشگاهی پزشکی قانونی در 9 استان کشور اظهار کرد: کرمانشاه یکی از این مراکز است که مرکزیت غرب کشور را دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دو آزمایشگاه سم شناسی و ژنتیک در پزشکی قانونی استان فعال است که علاوه بر همکاری با قوه قضاییه در بررسی اجساد، اجسادی که دارای موارد مشکوک هستند را نیز از سطح بیماریستانهای استان پذیرش می‌کنند.

کمالی به فعالیت دیگر پزشکی قانونی در زمینه انجام معاینات بالینی اشاره کرد و افزود: این معاینات شامل معاینات بالینی ارش و دیه، مجوز سقط جنین، تعیین سن، معاینه خصوصی مردان و زنان و بحث معاینات در زمینه نقص عضو و یا اهدای عضو است که بر اساس یک پروتکل و دستورالعمل‌های خاصی انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه تعداد پرسنل پزشکی قانونی استان را 76 نفر اعلام کرد که از این تعداد 44 نفر در مرکز استان فعالیت دارند و افزود: این در حالیست که در چارت سازمانی پزشکی قانونی استان تعداد پرسنل 250 نفر لحاظ شده است.

 انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، مراکز ، غرب ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.