سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره فیلم نوجوان همدان رضایت‌بخش بود

امیدوارم شهر همدان با حفظ و استمرار شور و حال و پتانسیل مردم و نوجوانان، سال‌های آینده نیز به عنوان پایگاه فیلم‌های نوجوان انتخاب شود.

علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رضایت از نحوه برگزاری و کیفیت جشنواره فیلم نوجوان همدان گفت: همان‌طور که می‌دانیم در سال جاری بخش نوجوان سینمای ایران از بخش بین‌الملل آن تفکیک شد و در پی اتفاقاتی که در همدان نیز شاهد آن بودیم، فیلم‌های نوجوان از گروه سنی کودک و خردسال جدا شد. این موضوع اولین تجربه ما بود که از آن راضی هستیم.

وی افزود: تعداد آثار رسیده در بخش سینمای ملی، آثار بلند، پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و ویدئویی آثاری خوب و قابل توجه بود و در بخش بین‌الملل جشنواره نیز آثار خوب و ارزشمندی به دست ما رسید که در کل ارزیابی ما مثبت است.

وی ادامه داد: به هر حال روند اجرایی برگزاری جشنواره‌ها در استان‌ها حال و هوای خودش را دارد و بعضی مواقع کاستی و برخی اوقات از حس و حال بالایی برخوردار است. در همدان نیز به همین شکل بود؛ مردم به خصوص جوان‌ها از ذوق و شور خاصی برخوردار بودند که برای ما یعنی برگزارکنندگان یک رویداد سینمایی اتفاق جالب و قابل تأملی بود.

تابش ادامه داد: امیدوارم با وجود شور و حال و پتانسیلی که در بین مردم و نوجوانان همدان دیدیم، سال‌های بعد نیز این شهر به عنوان پایگاه فیلم‌های نوجوان این ظرفیت را در خود داشته باشد تا برگزاری جشنواره‌ در آن استمرار پیدا کند.

رئیس بنیاد سینمای فارابی اظهار داشت: بعد از حضور در جشنواره همدان با فیلم‌های خوب جوانان پرانرژی و با استعداد، ایده‌های جالب و قابل بحث از نقاط مختلف ایران روبرو شدیم که جای امیدواری دارد و ما باید به این نسل نو با این پتانسیل بالا افتخار کنیم.

تابش عنوان کرد: تجربه خوبی که امسال به عنوان کاری جدید در سپهر سینمایی کشور انجام شد، برگزاری المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان بود و به نظرم فرصت مناسب برای نوجوان‌هایی است که در این المپیاد و جشنواره‌ها شرکت می‌کنند تا بتوانند ستاره‌های آتی سینمای ایران شوند و آینده سینمای ما سرشار از موفقیت باشد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.