سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کری: از تصمیم روسیه برای مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل، استراتژی روسیه را در حمله به سوریه برای مبارزه با داعش به چالش کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهارات خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت: «من از این مسئله استقبال می کنم که روسیه که ریاست دوره ای شورای امنیت را به عهده دارد، تصمیم گرفته است بر  مسئله مبارزه با تروریسم تمرکز کند. اما از هدف واقعی این کشور اطلاع ندارم». او افزود: «از فرصت گفتگو درباره چالش فوری مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا و دیگر مناطق نیز استقبال می کنم». 

کری گفت: «هدف مشترک همه ما مبارزه با گروه‌های افراطی مانند گروه تروریستی داعش است؛ اما باید درباره نحو انجام آن به توافق برسیم. او افزود برای این منظور باید یک سری از اصول رعایت شود. نخست در مبارزه با تروریسم باید یک رویکرد فراگیر را دنبال کنیم. فکر می کنم که در نشست سران مبارزه با تروریسم که روز گذشته به ریاست باراک اوباما برگزار شد، به طور مشخص نحوه برخورد با ریشه‌های آن مشخص شد».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: در گام بعدی باید فرصت های اقتصادی را افزایش دهیم تا احتمال افراط گرایی کاهش یابد. در بسیاری از مناطق شاهد فساد مالی هستیم».

او با اشاره به بحران مهاجرت گفت: «جامعه بین‌الملل باید اقدامات مؤثرتری برای کمک به آوارگان جنگ‌زده انجام دهد. ما در حال حاضر با یک فاجعه انسانی نه تنها در یک یا دو منطقه بلکه در بخش‌های مختلف روبرو هستیم. فاجعه انسانی که شاهد آن هستیم به تنهایی باید دلیلی برای برخورد با داعش باشد . این مسئله یکی از محورهای اصلی گفتگوهایمان طی روزهای اخیر بوده است و طی هفته های آتی نیز باید به همین ترتیب باشد».


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.