سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به وضعیت حجاج حادثه دیده مهابادی در منا

معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به وضعیت حجاج حادثه دیده این شهرستان در منای عربستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛ کتانی فرماندار مهاباد گفت: این ستاد با عضویت روسا و مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط این شهرستان در محل فرمانداری مهاباد تشکیل شده و پیگیر کلیه مسائل مربوط به این فاجعه ، وضعیت حجاج مهابادی حادثه دیده منا و همچنین خانواده های آنها خواهد بود.

وی با بیان تشکیل کمیته هایی در این زمینه در سطح این شهرستان با عضویت مسوولان ادارات مختلف گفت: در همین راستا مسوولان این شهرستان برای تسکین آلام و دلداری و همدری در منازل خانواده های جان باختگان حضور یافته و از آنها دلجویی می کنند.

کتانی افزود: تاکنون فوت 11 زائر سفر معنوی از شهرستان مهاباد در فاجعه منا تایید شده است.

وی اظهار کرد: همچنین براساس گزارش مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی 13 نفر مفقود شده و دو نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: در میان فوتی ها و مفقودی های کاروان مهاباد حجاجی از پیرانشهر ، بوکان، میاندوآب و نقده نیز وجود دارد.

کتانی گفت: این ستاد با انجام پیگیری های لازم در مورد وضعیت جان باختگان ، مفقودان و زخمی های این حادثه تمام تلاش خود را برای انتقال پیکرهای جان باختگان و تشییع باشکوه آنها انجام خواهد داد.

وی با اشاره به ناتوانی دولت عربستان در اداره و مدیریت مناسک حج گفت: عدم کفایت و لیاقت دولت سعودی عامل اصلی فاجعه ناگوار و دلخراش پیش آمده برای حجاج در منا است.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.