سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خجسته در دیدار با «آناتولی کوچرنا»:

نفوذ آمریکا و داعش «منطقه» را دچار ناامنی کرده است

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه تبادل تجربیات با کشورهای دوست از اولویت‌های مجلس است، گفت: نفوذ آمریکا و غرب، منطقه را دچار ناامنی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی که به همراه اعضای این کمیسیون به روسیه سفر کرده است، با مشاور عالی رئیس‌جمهور و رئیس شورای اجتماعی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در دیدار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با رئیس شورای اجتماعی فدراسیون روسیه طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص مکانیزم ارتباطات مردمی و انعکاس مسائل و مشکلات شهروندان تمایل خود را برای همکاری و تبادل تجربیات ابراز کردند.
 
«آناتولی کوچرنا» با اشاره به روابط دوستانه بین ایران و روسیه به تشریح ساختار شورای اجتماعی فدراسیون روسیه پرداخت و نقش این شورا در نظارت بر مسئولین و نهادهای مختلف شهری و روستایی را حائز اهمیت دانست.
 
رئیس شورای اجتماعی فدراسیون روسیه تصریح کرد: این شورا دارای چند هزار نفر نماینده در سراسر کشور است که روزانه مسائل و مشکلات را در تعامل مستقیم با مردم جمع‌آوری و در سیستم خاص آن ثبت می‌کنند.
 
کوچرنا رئیس شورای اجتماعی فدراسیون روسیه ضمن اعلام آمادگی نسبت به تداوم تعامل و همکاری با کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و دیگر نهادهای ذیربط در ایران تبادل تجربیات دو طرف در این زمینه را مفید دانست.
 
امیر خجسته نیز در این دیدار با تشریح ساختار کمیسیون متبوع خود و وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی و نهادهای اجرایی کشور تعامل مستقیم با مردم و انعکاس مشکلات آن‌ها به مسئولین اجرایی را یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس ذکر کرد.
 
وی تعامل و تبادل تجربیات با کشورهای دوست مانند روسیه را از اولویت‌های مجلس دانست و خواستار تداوم همکاری و رایزنی با شورای اجتماعی فدراسیون روسیه شد.
 
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس بر همین اساس یادآور شد: نفوذ غرب خصوصاً آمریکا و مولود ناخلف آن‌ها به نام داعش و گروه‌های افراطی منطقه را دچار ناامنی کردند و در صورتی که روسیه این موضوع را جدی تلقی نکند، روسیه و منطقه را نیز در بر خواهد گرفت.
 
وی تأکید کرد: خطر غرب به طور جدی روسیه را مورد تهدید قرار داده و مسئله اوکراین نمونه بارز آن است.
 
همچنین وی با اشاره به مسئله سوریه، تصریح کرد: روسیه بایستی از هم‌پیمانان خود حمایت کند و ما انتظار داریم همانند امروز به صورت جدی تا حصول نتیجه و پیروزی مردم سوریه حمایت‌های خود را ادامه دهد.
 
«کوچرنا» نیز در پایان این دیدار، گفت: ما هم با تمام توان در مقابل خطرات احتمالی غرب ایستاده‌ایم و از تجربیات ایران در این راه استفاده خواهیم نمود، اگر در دنیا 20 رهبر قدرتمند همچون رهبر ایران وجود داشت، آمریکا و غرب اینگونه عرض اندام نمی‌کردند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.