سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام بیش از ۱2 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی

رئیس ستاد پروژه از افزایش حضور دانش آموزان در برخی از مقاطع تحصیلی خبر داد.

علی زرافشان رئیس ستاد پروژه مهر و معاون آموزش متوسطه در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص آمار ثبت‌نام شدگان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: در مقطع پیش‌دبستانی مدارس دولتی 25 هزار و 107 نفر، مدارس غیر دولتی 336 هزار و 28 نفر، مقطع دبستان هفت میلیون و 302 هزار و 283 نفر، متوسطه اول سه میلیون و 24 هزار و 836 نفر، در متوسطه دوم دو میلیون و 122 هزار و 982 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هم خاطرنشان کرد: به ترتیب 266 هزار و 760 نفر و 356 هزار و 956 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

زرافشان با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان شده ‌است، گفت: در مجموع 12 میلیون و 877 هزار و 522 نفر تا روز هفتم مهرماه اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد پروژه مهر از افزایش تعداد دانش آموزان در بیشتر مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: همکاری مدیران کل استان‌ها در این امر انکارناپذیر است.

وی تغییرات را نسبت به سال قبل هم عنوان کرد و گفت: در دوره ابتدایی 108 هزار و 90، در متوسطه اول 977 هزار و 204 هزار دانش آموز افزایش یافته است و در مقطع متوسطه دوم یک میلیون و 705 هزار و 969 نفر کاهش تعداد دانش آموزان را شاهد هستیم.

زرافشان در خصوص مدارس استثنایی خاطرنشان کرد: تعداد دانش آموزان نسبت به پارسال در همین روز 5003 نفر کاهش داشته است و در مجموع 66 هزار نفر دانش آموز تاکنون ثبت‌نام شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 40 هزار ثبت‌نام انجام می‌شود و خانواده‌ها براساس مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش می‌توانند در صورت عدم ثبت‌نام همچنان اقدام کنند.

گفتنی است، بخشی از دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز در سامانه سناد، ثبت‌نام آنها انجام نشده، در نتیجه آمار رسمی حضور دانش آموزان در حال حاضر قطعی نیست.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.