سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لازمه رشد اقتصادی تعامل با اقتصاد جهانی

یک کارشناس اقتصادی گفت: ایجاد رقابت در درون جامعه و جلوگیری از فساد تنها راه خروج از رکود است.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با رکود فعلی کشور و رابطه ان با هیجان زدگی و منتظر بودن برای ورود کالاهای خارجی به داخل گفت: هیجان زدگی و انتظار را می‌توان یکی از عوامل رکود کشور دانست.

این کارشناس اقتصادی در تحلیل وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: در کل اقتصاد ایران با پدیده ناگهانی رو به رو شده است و این وضعیت در نتیجه عدم پیش بینی رخ داده است و حال شاهد وضعیت تورم توام با رکود هستیم.

سیم برتصمیم گیری داخلی برای اقتصاد کشور را ملزم برون رفت از مشکلات پیشروی اقتصاد ایران برشمرد و افزود: هیجان زدگی اقتصاد ایران به معنای اشتیاق است و تمایل برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی در خصوص منابع درآمدی کشور عنوان داشت: تنها منابع درآمدی که دولت به ان اتکا میکند نفت است و در دولت قبل متاسفانه این منابع بدون حساب و کتاب خرج شده است و وضعیت فعلی را میتوان دلیلی بر آن دانست.

وی در پاسخ به اینکه آیا توقف رکودی درکشور حاصل شده است یا خیر گفت: طبق آمار و ارقام صندوق بین المللی پول و بانک جهانی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته حاکی از رشد 3 درصدی بوده است.

این کارشناس اقتصادی در تحلیل دست یابی به رشد 3 درصدی کشور اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم صنعت خودرو و تزریق 7 میلیارد دلار در 3 مرحله به اقتصاد کشور یکی از دلایل رشد اقتصادی ایران بود.

سیم بر در رابطه با صنعت اتومبیل سازی بیان داشت: شاید بتوان گفت رشد 7 درصدی صنعت خودرو به دلیل برداشته شدن تحریم ها بوده است چرا که ظرفیت های راکد فوق العاده بالا بوده و در اثر برون رفت از تحریم صنعت خودرو شاهد رشد بود .

این کارشناس در پاسخ به این که چرا راه کارهایی را ارائه می‌دهید تا از وضعیت  رکود فعلی رهایی پیدا کنیم گفت: اگر خواهان برون رفت از رکود هستیم و رسیدن به رشد اقتصادی مثبت هستیم و در کنار ان معضل بیکاری مرتفع گردد و باید ثروت و درآمد در جامعه درست توزیع شود.

این کارشناس اقتصادی مرحله اول تحقق رشد اقتصادی 8 درصد راتعامل با اقتصادهای قوی جهانی دانست و گفت: درمرحله دوم دولت باید از فسادهای اقتصادی جلوگیری کندو گام سوم باید درجهت برچیده شدن انحصار طلبی دولت برداشته شود.

وی با اشاره به نقش بنیادی دولت در اقتصاد عنوان کرد: دولت باید در کارهایی از قبیل راه ها ، جاده ها ، آبرسانی ، نهال کاری و سرمایه گذاری در قسمت آب به خصوص برای دریاچه های خشک شده و تاسیسات زیر بنایی در دراز مدت ایفای نقش کند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.