سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجمین جلسه شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد

پنجمین جلسه شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به ریاست معاون فرهنگی، اموزش و پژوهش وزارتخانه تشکیل شد.

 به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در این جلسه که صبح امروز سه شنبه در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزارشد، دکتر احمدی با تبریک میلاد امام هادی(ع) و هفته دفاع مقدس گفت: در فاصله دوعید بزرگ اسلامی و شیعی هستیم که عید نخست آن با فاجعه دردناک منا همراه شد و ذائقه مسلمانان جهان را تلخ و غرور همه را جریحه دار کرد. 

او در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید غدیر افزود: در آستانه عید ولایت هستیم که امیدوارم همگی از پیروان ولایت حضرت علی(ع) باشیم و بتوانیم این مسئولیت بزرگ شیعه بودن را با تمام وجود دنبال کنیم و درگسترش فرهنگ شیعی علوی ثابت قدم باشیم. 

دکتر احمدی در این جلسه با ابراز خرسندی از برنامه های فرهنگی وزارتخانه، گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی که با ستاد انجام گرفته، در بخش فرهنگی مشکل بودجه نخواهیم داشت؛ ضمن این که در تلاشیم تا این بودجه را در سال 95 تقویت کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در این جلسه در خصوص پیشنهاد تدفین شهدای گمنام در مجموعه های ورزشی، اظهار داشت: این بحث باید همراه با ملاحظات خاص خود و تصمیمی پخته شده باشد چرا که نباید کاری کرد تا کوچکترین بی حرمتی به این عزیزان شود. قرار است در این زمینه جلسه ای با حضور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، مدیرعامل شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی ، حوزه بسیج و فرهنگی وزارتخانه تشکیل شود تا در این خصوص برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

وی همچنین تشکیل کارگروه مشورتی و تصمیم سازی به ریاست حوزه روابط عمومی وزارت خانه مبنی بر بازنگری و بررسی فیلم نامه ها و فیلم های کوتاه مربوط به حوزه ورزش و جوانان را لازم عنوان کرد.

رباب شهریان معاون امور ورزش بانوان نیز با استقبال از تشکیل این کارگروه و با اشاره به رویکرد شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر سیاست گذاری کلان در موضوعات فرهنگی ورزش کشورگفت: کمیسیون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان باید به دنبال سیاست گذاری کلان باشد و برنامه هایی نظیر تهیه فیلم های مستند نیازمند ساماندهی و تعریف الگویی مناسب از طریق کارگروه است. 

در ادامه این جلسه دکتر شعبانی بهاردر خصوص برنامه های هفته تربیت بدنی گفت: هرساله این هفته از 26 مهرماه ( روز تربیت بدنی) آغاز می شود اما امسال به دلیل تقارن با ایام دهه اول محرم این برنامه از 20 تا بیست و شش مهرماه با شعار« ورزش، سلامتی، پویایی و فرهنگ عاشورایی» برگزار می شود.

وی افزود: بیست و شش مهرماه که همزمان با سوم محرم است، برنامه ای صبح گاهی با حضور جامعه ورزش و جوانان از ساعت 10 صبح در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد و معاونت فرهنگی، بسیج و ورابط عمومی در اجرای این برنامه ما را یاری خواهند کرد.

مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در ادامه توجه به عوامل سازمانی را مورد تاکید قرار داد و برگزاری جشن ها و برنامه هایی در راستای شادابی کارکنان را لازم و وضروری دانست.

ناظمی در این جلسه پیشنهاد نصب تابلوهای دیجیتال در وزارتخانه و برچیدن بنر ها از سطح مجموعه ستادی، تغییر فضای داخلی طبقات با استفاده از تابلو های مناسب، تعریف نرم افزاری در اتوماسیون اداری برای مرور روزنامه ها،‌راه اندازی اتاق کودک و نوجوان برای فرزندان کارکنان پس از تعطیلی ساعات مدرسه و دفن شهدای گمنام در مجموعه وزارت ورزش و جوانان را ارائه داد.

در ادامه این نشست پس از ارائه گزارشی از مجموع هزینه های سال 93 در بخش فرهنگی، مصوبات جلسات پیشین قرائت شد. از برنامه های پیش بینی شده تا کنون 6 برنامه شامل، مراسم ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، مراسم روز قشر ورزشکاران، سفر زیارتی به جمکران، رزمایش فرهنگی ورزشی یادواره شهدا و برنامه هفته دولت محقق شده است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.