سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصطفی رحمان دوست:

من هم یک درختم

به کودکانمان بیاموزیم که ما عضوی از بدنه محیط زیست اطرفمان هستیم.

مصطفی رحمان دوست شار و نویسنده در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پسندیده شمردن برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع آشنایی کودکان با محیط زیست اطرفشان گفت: ما باید به کودکان بیاموزیم که عضوی از بدنه محیط زیست اطرافمان هستیم و باید به کل این مجموعه احترام بگذاریم.

وی سپس با بیانی شیرین خود را به یک درخت یا یک رودخانه تشبیه کرد و افزود: ما باید رودخانه را خواص و درخت را برادر خودمان فرض کنیم و هرچه بیشتر با آنها آشتی کنیم.

این شاعر ادبیات کودک و نوجوان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وابستگی میان انسان‌ها و محیط زیست اشاره کرده و اظهار داشت: کودکان ما باید یاد بگیرند که غم و غصه‌هایشان همان غم و غصه محیط زیست است.

رحمان دوست توجه به آشنایی هر چه بیشتر کودکان با محیط زیست اطرفشان را یک مساله ملی دانست و گفت: باید برای تحقق این امر در سطح کلان برنامه ریزی شود و برنامه ریزان و نویسندگان بخش کودک توانایی خود را در تاثیرگذاری بر این قشر کم سن و سال جامعه به کار گیرند.

این نویسنده خاطر نشان کرد: خوشحالم که با برگزاری جشنواره‌های سپیدار اتفاق افتاده که دست‌اندرکاران حوزه کودک به فکر محیط زیست افتاده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.