سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور در مشهد

مدیر عامل بیمارستان رضوی از افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز تحقیقات، آموزش، غربال‌گری، تشخیص و درمان سرطان کشور با نام «مهر رضوی» در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل بیمارستان رضوی از افتتاح فاز یک پیشرفته ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان با نام "مهر رضوی" در هفته آینده خبر داد و گفت:این مرکز در کشور نمونه مشابه ندارد و در سطح خاورمیانه نیز تنها یک مرکز در ترکیه که شعبه‌ای از یک مرکز درمان سرطان از آمریکاست، خدمات مشابه به این مرکز را ارائه می کند.

دکتر سعید هاشم‌زاده با بیان اینکه مرکز «مهر رضوی» از ابتدای راه تا انتهای جاده سرطان را در تعریف خدمات خود پیش بینی کرده است، افزود: در این مرکز خدمات مرتبط با آموزش همگانی وعمومی با موضوعاتی چون آشنایی با سرطان، شیوه پیشگیری از ابتلا به سرطان، روش‌های خودمعاینه‌گری برای تشخیص‌های فردی و شناسایی علائم بروز سرطان در قالب کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های آموزشی، چاپ و نشر بروشورهای اطلاع‌رسانی و مقالات انجام خواهد شد.

تشخیص به موقع با تستهای غربالگری

مدبرعامل بیمارستان رضوی انجام تست‌های غربالگری سرطان را از خدمات ویژه‌ این مرکز برشمرد و گفت: در حال حاضر روش تشخیص سرطان در بیماران معمولا از طریق مراجعات به مراکز درمانی و در پی بروز علائم بیماری اتفاق می‌افتد و در ادامه پس از انجام آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها سرطان تشخیص داده می‌شود، در حالی که ما در این مرکز برای تمامی افرادی که تمایل داشته باشند، این تست‌های غربالگری و تشخیص را انجام خواهیم داد.

دکتر هاشم زاده با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در درمان سرطان، تشخیص زودهنگام است، افزود: بسیاری از سرطان‌ها قابل درمان هستند، البته اگر به موقع تشخیص داده شوند. این در حالی است که متاسفانه در کشور ما به دلیل نبود چنین مراکزی و همین‌طور ناآگاهی‌ مردم از علائم و نشانه‌های بروز سرطان، وقتی شرایط حاد می‌شود، متوجه شده و اقدامات پزشکی را دنبال می‌کنند که معمولا خیلی دیر است.

وی تاکید کرد: در مرحله‌ نخست، تست‌های غربالگری برای سرطان‌های دستگاه گوارش، کلورکتال، سرطان پروستات، سینه و سرویکس را انجام می‌دهیم.

تدوین پروتکل درمانی

مدیرعامل بیمارستان رضوی روال مراجعه افراد به مرکز «مهر رضوی» در مرحله نخست را ویزیت فرد توسط پزشک عمومی اعلام کرد و گفت: در این ویزیت بیمار از منظر کلیه علائم سرطان بررسی می‌شود، فرم‌های مرتبط تکمیل شده و آزمایشات مربوطه نیز انجام می پذیرد و اگر تشخیص سرطان روشن شد، جلسه‌ای با حضور کادر پزشکی مرتبط با نوع سرطان فرد و با حضور بیمار تشکیل خواهد شد و پروتکل درمانی بیمار به صورت هفته به هفته و با مشورت کلیه پزشکان متخصص تدوین می‌شود.

هاشم زاده گفت: بیمار از طریق ارتباط با منشی مرکز «مهر رضوی» از کلیه‌ی نوبت‌ها و فرآیند درمانی خود اطلاع پیدا کرده و در تمامی مسیر درمان و بهبودی از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شود. علاوه بر این، در این مرکز خدمات ویژه روانشناسی و روان‌درمانی برای خود بیمار و خانواده‌ او در نظر گرفته می شود تا بتواند راحت‌تر مسیر درمان را طی کند.

هفته سرطان بیمارستان رضوی

مدیر عامل بیمارستان رضوی همچنین از نام‌گذاری 11 تا 17 مهرماه به عنوان هفته سرطان بیمارستان رضوی خبر داد و گفت: مشارکت مردمی و سرطان، امنیت روانی و سرطان، خانواده و سرطان، محیط زیست و سرطان، تغذیه و سرطان، سبک زندگی و سرطان و نیز ورزش و سرطان عناوین روزهای هفته سرطان بیمارستان رضوی است که در این روز، برنامه‌ پیاده‌روی عمومی را در محل بیمارستان برگزار خواهیم کرد و به قید قرعه به شرکت‌کنندگان هدایایی تعلق خواهد گرفت.

هاشم زاده افزود: روز 11 مهر مرکز «مهر رضوی» به طور رسمی افتتاح می‌شود و 12 تا 13 مهر ماه نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان را برگزار خواهیم کرد. هم‌چنین 14 مهرماه کارگاه آموزشی خودمعاینه‌گری ویژه عمومِ بانوان در خصوص شیوه تشخیصِ شخصی سرطان را برگزار خواهیم کرد. 15 تا 17 مهرماه نیز کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی را خواهیم داشت که در نشستی جداگانه اطلاعات مرتبط با این کارگاه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.