سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری خارجی در جهت ارتقای فن‌آوری

کارشناس اقتصادی گفت: باید سرمایه گذاری خارجی در جهت ارتقای فن‌آوری بومی هدایت شود تا دانش توسط شرکت‌های داخلی توسعه یابد.

سید یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سرمایه گذاری خارجی گفت: سرمایه گذاری خارجی از زمانی به اشتغال پایدار کشور کمک می‌کند که در جهت تقویت تولید داخل باشد.

وی در ادامه افزود: اگر سرمایه گذاری خارجی به تولید کالاهای در کشور هدایت شود، قطعا این موضوع باعث ضرر به اشتغال کشور خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که شرکت‌ها قدرتمند خارجی ممکن است به تولید داخل ضربه بزنند تصریح کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به تولید داخل داشته باشد تا تنها در صورت نیاز از تولیدات خارجی استفاده شود سرمایه گذاری خارجی جذب نشود تا میدان برای سرمایه گذاری داخلی باز شود.

وی در ادامه افزود: اگر سرمایه گذاری خارجی درحوزه های زیر ساختی هدایت شوند می‌توان شرایط انتقال فن‌آوری به کشور فراهم کرد.

جبرائیلی افزایش سود شرکت‌های غربی در ایران را یک  توهم برشمرد و اظهار کرد: عموما شرکت‌های چند ملیتی تمام اندوخته و سرمایه خود را در یک کشور متمرکز نمی‌کنند بلکه آن را در مکان‌هایی که سود بیشتری بدست می‌آورند توزیع می‌کنند.

جبرائیلی جذب سرمایه گذاری را ابزار مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی ندانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی حلقه مکمل توسعه اقتصادی است.

این کارشناس اقتصادی شرکت های بومی را وسیله‌ای برای پیشترفت اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم شرکت‌های خارجی کالاهای خود را به ما عرضه کنند بلکه باید سرمایه گذاری خارجی در جهت ارتقای فن‌آوری بومی هدایت شود تا دانش توسط شرکت‌های داخلی توسعه یابد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.