سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیم نکو مطرح کرد:

خام‌فروشی نفت، فرصت‌های اقتصادی را از بین می‌برد

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این که خام فروشی نفت فرصت‌های اقتصادی کشور را از بین می‌برد، گفت: برای توسعه اقتصادی باید در کنار منابع نفتی، پارامترهای اقتصادی همچون بسته بندی، صنایع تبدیلی و تبدیل مواد خام به فرآورده‌های اقتصادی فعال شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم نکو درباره اقتصاد تک بعدی نفتی، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در راستای توسعه اقتصادی حرکت کنیم باید به جای صادارات مواد خام نفتی به سمت تولید فرآورده در این عرصه حرکت کنیم زیرا در غیر این صورت منابع نفتی به جای کمک به تولید داخلی نبض ظرفیت‌های اقتصادی را کند می‌کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه ما برای افزایش شاخص اقتصادی کشورمان تنها نگاه تک بعدی به منابع نفتی داریم، گفت: در زمینه اقتصاد، منابع نفتی رکن  اساسی برای توسعه  کشور تلقی می‌شود و از همین رو صادرات مواد خام نفتی به نوعی اسراف حامل‌های انرژی را در پی دارد.

وی ادامه داد: برای توسعه اقتصادی باید در کنار منابع نفتی، پارامترهای اقتصادی فعال شود و این در حالی است که پارامترهای اقتصادی مقوله‌ای جز بسته بندی، صنایع تبدیلی و تبدیل مواد خام به فرآورده‌های اقتصادی نیست.

نکو افزود: بسیاری از فرصت‌های اقتصادی با عدم برنامه‌ریزی صحیح از بین می روند؛ بنابراین برای پر کردن موقعیت‌های بیکاری در کشور می‌توان با فعال کردن کارخانجات صنایع تبدیلی در کنار معادن و منابع نفتی و گاز، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، شاخص تورم را نیز در کشور کاهش داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یاد آورشد: برای توسعه اقتصادی نباید از کوچک‌ترین فرصت‌های اشتغال هم گذشت زیرا اقتصاد خرد می‌تواند اقتصاد کلان را شکل دهد و این امر به این معنا است که باید مواد خام صنعتی را به ارزش افزوده تبدیل کنیم؛ نه این که صرفاً به طریق یکبار مصرف، منابع نفتی را به فروش برسانیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.