سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشمچی زاده: جرثقیل‌های برجی با استانداردهای فنی بازبینی می‌شوند

معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران گفت: ارتقاء سطح ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در راستای اجرای طرح نگهداشت شهر صورت می‌گیرد.

پژمان پشمچی‌زاده معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ایمن سازی کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های عمرانی نمای خارجی باید مورد بازبینی و نظارت مستمر و با در نظر گرفتن مسایل ایمنی و حرفه‌ای صورت گیرد و چک لیست مربوطه نیز تهیه و موارد ایمنی به کار فرمایان اعلام شود.

وی افزود: بر اساس دستور العمل‌های موجود و طی بازدیدهای‌ دوره‌ای از مناطق و پروژه‌های عمرانی جرثقیل‌های برجی، بر اساس استانداردهای  فنی اسناد و مدارک این تجهیزات مورد بازبینی و بازنگری‌ قرار خواهد گرفت.

 پشمچی زاده تصریح کرد: ساماندهی و ارتقاء ایمنی کارگاه‌های ساختمانی به خصوص بازبینی جرثقیل‌های برجی و داربست‌های خارجی محوطه‌های کارگاهی  ساختمانی با آغاز فصل بارش و وزش بادهای فصلی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه منظم و مداوم بازرسی، تعمیر و نگهداری برای هر جرثقیل طبق توصیه‌ سازنده باید مد نظر کارفرمایان قرار گیرد افزود: در این راستا اگر در بازبینی‌های صورت گرفته مواردی مغایر با اسناد و استانداردهای فنی وایمنی مشاهده شود با صدور اخطاریه و با رعایت ضوابط و مقررات از فعالیت کارگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

 معاون شهر سازی و معماری در خصوص وظایف سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه تاکید کرد: با مشارکت و تعامل در این بخش می‌تواند از حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آورد و ایمنی کار و عملکرد این تجهیزات را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه تهیه بانک اطلاعات جامع از جرثقیل‌های برجی پایتخت بر اساس بازرسی‌های فنی و ایمنی و دوره‌ای در نیمه اول صورت می‌گیرد گفت:برگزاری کارگاه آموزشی به مسئولان و پرسنل حوزه‌های شهر سازی نواحی و مناطق مد نظر قرار گرفته است.

پشمچی‌زاده ادامه داد: جرثقیل‌های برجی (تاورکرین) فقط باید از سوی مراجع دارای صلاحیت و افراد متخصص برپا شده و مورد بازدید و بازبینی قرار گیرند تا در صورت لزوم آموزش های لازم به کاربران این حوزه داده شود.

 وی گفت: نگهداشت شهر توجه به ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی ون کاهش حوادث احتمالی و افزایش ضریب ایمنی و آسایش شهروندان باید مورد توجه و اهتمام حوزه‌های شهر سازی قرار گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.