سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد مناطق ویژه فناوری با همکاری دانشگاه ورسای فرانسه

مدیر اجرایی دبیرخانه شورای علوم، تحقیقات و فناوری از توافق میان دبیرخانه شورای عتف با دانشگاه ورسای فرانسه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مصطفی کاظمی، قائم مقام موسسه آموزش عالی آزاد دانشیار در نشست خبری با اشاره به دعوت از پرفسور ریچارد اسکوفیه عضو هیات علمی مدرسه عالی ورسای فرانسه و مسوول پاویون معماری و شهرسازی پاریس به ایران، افزود: این دعوت در راستای اهداف آموزش عالی این موسسه آموزش عالی در زمینه استفاده از تجربیات معماری و شهرسازی سایر کشورها صورت گرفته است که تعاملات خوبی با کشور فرانسه برقرار شد.

وی از توافق دانشگاه ورسای فرانسه با دبیرخانه شورای عالی علوم،‌ تحقیقات و فناوری (عتف) خبر داد و یادآور شد: ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری از برنامه های این دبیرخانه است که در توافقات به عمل آمده مقرر شده است تا ایجاد این مناطق با همکاری دانشگاه ورسای انجام شود.

کاظمی با اشاره به برنامه های بازدید وی از کشور به ارائه طرح «پاریس بزرگ» در شورای ‌عالی شهرسازی و معماری از سوی پرفسور اسکوفیه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در وزارت راه و شهرسازی با استقبال مواجه و منجر به عقد تفاهم نامه‌ای شد.

وی اجرای طرح مشابه پاریس بزرگ در تهران و برگزاری نمایشگاه فرهنگی میان فرانسه و ایران در شاخه های مختلف از جمله معماری و شهرسازی را از برنامه های این تفاهم نامه ذکر کرد و یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه همچنین مقرر شد تا دوره های آموزشی مدیران شهرسازی ایران در فرانسه برگزار شود تا این مدیران از طریق این دوره ها با تجربیات میدانی آشنا شوند.

کاظمی با اشاره به بازدید پرفسور اسکوفیه از شهر یزد، خاطر نشان کرد: در این بازدید توافقاتی با دانشگاه یزد برای ایجاد ارتباطات دانشجویی میان دانشگاه یزد با دانشگاه ورسای و پاویون معماری و شهرسازی پاریس پاریس در حوزه معماری و شهرسازی صورت گرفت.

قائم مقام موسسه آموزش عالی آزاد دانشیار از همکاری دانشگاه ورسای فرانسه با دانشگاه تهران خبر داد و افزود: در بازدیدی که پرفسور اسکوفیه از دانشگاه تهران داشت تفاهم نامه ای در زمینه اعزام دانشجو از ایران به فرانسه برای شرکت در دوره های آموزشی در زمینه معماری و زلزله به امضا رسید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه در سال آینده دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در فرانسه همراه با اساتید فرانسوی به ایران خواهند آمد.

کاظمی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در پردیس دانشگاه تهران واقع در کیش را از دیگر برنامه های این تفاهم نامه نام برد و گفت: تبادل دانشجو از مقاطع کارشناسی تا دکتری از دیگر توافقات است که براساس آن نیمی از دوره تحصیلی دانشجو در ایران و نیم دیگر در فرانسه خواهد بود.

مدیر اجرایی دبیرخانه شورای علوم، تحقیقات و فناوری بازدید پرفسور اسکوفیه از شهر اصفهان را از دیگر برنامه های وی در ایران ذکر کرد و افزود: از سوی شهرداری تهران توافقاتی برای انجام همکاری های مشترک میان دو کشور صورت گرفت.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.