سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان یک انسان، نجات بشریت است

دانشجویان رشته‌های پزشکی با جان مردم سرکار دارند در این جهت بایستی به فراگیری علوم و مهارت اهمیت بیشتری بدهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حاجی میر اسماعیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران به علم اهمیت فراوان داده می‌شود، همچنین به حاملان علم هم احترامی زیادی  گذاشته می‌شود.

حاجی میر اسماعیلی در ادامه گفت: تقارن سال جدید تحصیلی با هفته دفاع مقدس را تقارنی خجسته و نیکویی می‌دانیم و  پاسداری از خون شهیدان را به شما دانشجویان جدید الورود توصیه می‌کنم.

حاجی میر اسماعیلی ادامه داد: صداقت ، خوشفکری و تیزهوشی با همراه شدن تلاش ،جدیت و توانمندی سازی جان، موجب پرورش روح و قرار گرفتن در مسیر خداوند می‌شود.در تمام موقعیت‌ها خداوند را فراموش نکنید و قدردان زحمات والدین و اساتید خود باشید چرا که اگر زحمات آنها نبود شما در این جایگاه‌ نبودید.

حاجی میر اسماعیلی در ادامه در خصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه گفت: تا قبل از ورود شما به این دانشگاه تعداد دانشجویان 6000 نفر بوده که با ورود دو هزار و هشتاد و پنج دانشجو جدید تعداد دانشجویان این دانشگاه از 8 هزار دانشجو فراتر رفته است، همچنین تعداد اساتید علوم پزشکی ایران در ابتدای فعالیت 700 نفر بوده است که هم اکنون  به 810 نفر رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

حاجی میر اسماعیلی به دو مورد از افتخارات چند وقت اخیر دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: در هفتمین المپیاد دانشجویی امسال در حیطه مدیریت نظام سلامت رتبه اول را با کسب 3 طلا یک نقره و یک برنز انفرادی به دست آوردیم.همچنین در آزمون برد تخصصی امسال 25 رتبه برتر به کشور تقدیم کردیم و در بین تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موفق به کسب رتبه دوم شدیم.

حاجی میر اسماعیلی در پایان گفت: همانطور که خداوند در قرآن گفته است اگر جان یک انسان را نجات دهید انگار کل بشریت را نجات داده‌اید و این کاری بزرگ است و از خداوند متعال می‌خواهم بیشتر از پیش ما را در تربیت و هدایت شما یاری کند تا سالی سرشار از همدلی و همزبانی و موفقیت در عرصه‌های ملی و فرهنگی داشته باشیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.