سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان:

سیاست‌های مهاجرتی مجارستان مخوف است

شصت سال پیش صدها هزار مجارستانی به کشورهای همسایه گریختند؛ اما بوداپست امروز سیاست‌های سختگیرانه را نسبت به مهاجران اعمال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره انگلیسی، "زید رعد الحسین،" رییس «کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان»، با تاکید بر مخوف و ترسناک بودن سیاست‌های مهاجرتی مجارستان، گفت: پس از منتشر شدن عکس‌ کودک غرق شده در ساحل ترکیه، جهان نسبت به وقایع سوریه و مهاجران بیدار شد.

 رعد الحسین با انتقاد شدید از سیاست‌های مجارستان در قبال مهاجران اظهار داشت: «پلیس مجارستان در سیاستی غلط از گاز اشک‌آور و ماشین‌آب‌پاش علیه مهاجران استفاده کرد. مقامات بوداپست نیز به مهاجران اهانت کردند و «ویکتور آربان،» نخست وزیر مجارستان، از پذیرا نبودن کشورش از مهاجران خبر داد. من از برخوردهای مقامات مجارستان به شدت متعجب شدم.»

رییس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ادامه افزود: شصت سال پیش، 164 هزار مجارستانی جنگ‌زده به کشورهای همسایه بخصوص اتریش و یوگسلاوی سرازیر شدند. تا اواخر جنگ، در مجموع 200 هزار مجارستانی در 37 کشور جهان اسکان یافتند. گویا مقامات این کشور تاریخ را از یاد برده‌اند. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.