سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی: محیط زیست پاسخ دهد، نتیجه هزینه کلان خرید دستگاه‌های مقابله با ریزگردها چه بود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اوایل سال 92 رئیس سازمان محیط زیست گزارشی در خصوص دستگاهها و سیستمهایی که از کشورهای دیگر برای مقابله با ریزگردها خریداری کردند،به مجلس ارائه کرد حال باید پاسخ دهد نتیجه این هزینه کلان چه بوده است.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سالهای اخیر بحث ریز گردها به  معضل تبدیل شده که بخشی از آن منشأ خارجی دارد و در این راستا در کشور اقداماتی در چند سال  اخیر صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در بحث ریز گردها اولاً باید سازمان محیط زیست پاسخگو باشد زیرا در اوایل سال 92 رئیس این  سازمان گزارشی به مجلس در خصوص دستگاهها و سیستمهایی که از کشورهای دیگر برای مقابله با این  پدیده خریداری کردند، ارائه کرد.

سعیدی تصریح  کرد: سازمان محیط زیست می تواند گزارشی که سیستمها چگونه بوده در کاهش ریزگردها موثر بوده است ارائه کند و اگر هم تاثیر نداشته چرا این  همه هزینه شده  است.

وی افزود: باید رئیس سازمان محیط زیست پاسخگو باشد که موضوع و نتیجه اقدامات چه بوده است و نکته دوم در کنترل منشأ بروز ریزگردها است که همکاری بین المللی در این زمینه باید انجام شود چراکه حدوداً 10  سال  است  که ریزگردهای جنوب عراق و کویت و صحراهای این  کشور ها تشدید شده  و باید  اقدامات و همکاریهای متعددی در جهت مدیریت کاهش ریزگردها انجام شود.

سعیدی اظهار کرد: مجلس باید به  مسائل زیست محیطی و آسیبهایی از این قبیل که به شهروندان و ساکنین روستاها، شهرها و استانهایی که در معرض آن قرار گرفته‌اند بیشتر بگردازد و در رابطه با  کاهش آن موثر باشد  و هزینه این  مسائل را  نباید  مردم بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریزکردها ، عراق ، کویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.